تبلیغات در سایت ما

وب سایت شاهو

آخرین مطالب سایت:

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 36
  • کل نظرات : 0
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 27
  • بازدید دیروز : 62
  • ورودی امروز گوگل : 3
  • ورودی گوگل دیروز : 6
  • آي پي امروز : 9
  • آي پي ديروز : 21
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 156
  • بازدید سال :547547573997 415
  • بازدید کلی : 5475475715264
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 3.135.190.232
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    به وبلاگ من خوش آمدید
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی

    دیدار اربابی با قالیباف +از نامگذاری یک اتوبان بنام بلوچستان تا همکاری با شهرداری ایرانشهر

    اربابی نماینده مردم حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: شهردار تهران قول داد بزودی یکی از میادین یا بزرگراههای مهم پایتخت کشور را به نام ˈبلوچستانˈ نامگذاری کند.به گزارش شهرگندمـــ به نقل از ایرنا محمدسعید اربابی با اشاره به دیدار خود با دکتر قالیباف شهردار تهران افزود: در راستای تقویت بنیه های ملی گرایی قومیت های اصیل ایرانی- اسلامی پیشنهاد شد که یکی از میادین و بزرگراههای پایتخت به نام بلوچستان نامگذاری شود که این درخواست مورد موافقت شهردار تهران قرار گرفت و بزودی محقق و اجرایی می شود.

    وی گفت: شهردار تهران ابراز علاقه زیادی به مردم استان سیستان و بلوچستان دارد و نمونه آن برگزاری چندین همایش فرهنگی و معرفی هنر، موسیقی و فرهنگ اصیل مردم این استان در چند سال اخیر است که با حمایت های وی در مرکز کشور برگزار شده است.وی گفت: یک نفر از حوزه ایرانشهر به عنوان مسوول مرکز فرهنگی بلوچستان در مرکز تحقیقات اجتماعی شهرداری تهران برای پیگیری بهتر امور این منطقه منصوب می شود.عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین از واگذاری یکدستگاه آپارتمان از سوی شهرداری تهران به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به منظور ایجاد دفتر این دانشگاه و برگزاری نشست های هیات امنا و پیگیری ماموریتها به مدت سه سال خبر داد.اربابی بیان کرد: همچنین قرار است دو دستگاه اتوبوس به شهرداری راسک و دو دستگاه لودر به شهرداری ایرانشهر از محل مازادهای شهرداری تهران واگذار شود.وی گفت: شهردار تهران همچنین موافقت خویش را برای همکاری و مساعدت مالی در برگزاری نکوداشت اساتید فرهنگی و ادبی بلوچستان ˈآبسالان و عبدالمجید ایرانژادˈ در ایرانشهر که با مشارکت شهرداری ایرانشهر و انجمن هنری مفاخر ایران برگزار می شود، اعلام کرد.وی اظهار داشت: دکتر قالیباف شهردار تهران در این دیدار از حمایت و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری مناطق مختلف کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان توسط شهرداری تهران خبر داد و گفت غرفه دایمی فروش محصولات صنایع دستی سیستان و بلوچستان در تهران راه اندازی می شود.

     

    منبع:شهرگندم

    تقدیر و تشکری از رامبد جوان +ترانه زیبای محمدرضا هدایتی

    سری جدید رادیو اینترنتی شهرگندمـــ با حال و هوای خاص , زیباتر و کاملتر تقدیم حضور سبز شما گرامیان می گردد ؛ امیدواریم مورد قبول شما قرار گیرد و ما را با نظراتی که ارسال میفرمائید در بهتر شدن این برنامه یاری بفرمائید ؛ در این برنامه که ۱۱ دقیقه ای , ابتدا تقدیر و تشکری خواهیم داشت از رامبد جوان , سپس سخنی با خودمان و پس از آن نیز با پخش یک دکلمه ترانه زیبای بیادت هستم محمد رضا هدایتی پخش خواهد شد.

     

    منبع شهرگندم

    یک کارمند فرمانداری در ایرانشهر مورد هدف گلوله قرار گرفت

    هرام باشنده مسئول امور اجتماعی فرمانداری ایرانشهر صبح امروز در حالی که قصد عزیمت به محل کار خویش را داشت در مقابل منزل مسکونی خود واقع در خیابان "درزاده "توسط 2 فرد مسلح ناشناس مورد حمله قرار گرفت.

    به گزارش خبرنگار مهر از محل حادثه افراد مسلح که لباس ماموران شهرداری را به تن کرده بودند به محض خروج مسئول امور اجتماعی فرمانداری از منزل شخصی اش وی را با اسلحه کلت کمری مورد هدف قرار دادند.

    گزارش خبرنگار مهر همچنین از بیمارستان خاتم الانبیاء ایرانشهر حاکی از اصابت سه گلوله به وی از ناحیه شکم دارد و تا زمان ارسال این خبر که تحت عمل جراحی قرار دارد این کارمند فرمانداری از مرگ رهایی یافته است.

    فرماندار ویژه ایرانشهر در همین رابطه با تایید این حادثه به خبرنگار مهر اظهار داشت: هیچ توضیحی در این رابطه ندارم و ابعاد این حادثه در دست بررسی است.

     

    مبنع خبرگزاری مهر

    270 هزار نفر چگونه شاغل شدند؟ 6 نکته کلیدی درباره قفل بیکاری/ 40 میلیون نفر همچنان کار نمی‌کنند

    تحلیل جدیدترین آمارها و ارقام مربوط به وضعیت بازار کار ایران که از سوی مرکز آمار ارائه شده نشان می دهد که با وجود بهبود یک دهم درصدی نرخ مشارکت اقتصادی، اما بر تعداد جمعیت فعال کشور در نیمه اول امسال تنها 119 هزار و 657 نفر افزوده شده است.

    هرچند دولت به تازگی گزارشی از رشد 4.6 درصدی اقتصاد ارائه کرده، اما تاثیرات چندانی از روند رو به بهبود اقتصاد کشور در بازار کار نمایان نیست و سایه رکود همچنان بر سر این بازار خودنمایی می کند. مقامات دولت تدبیر و امید در پاسخ به این ابهام می گویند آثار مثبت شدن نرخ رشد اقتصادی به فوریت در بازار کار مشخص نخواهد شد.

    در عین حال، گزارش مرکز آمار می گوید تعداد جمعیت فعال کشور از 23 میلیون و 637 هزار و 309 نفر در بهار امسال به 23 میلیون و 756 هزار و 966 نفر در تابستان رسیده است که رشد 119 هزارنفری را نشان می دهد. کارشناسان افزایش جمعیت فعال کشور را نشانه هایی از بهتر شدن امید به یافتن شغل در کشور تعبیر می کنند؛ از اینرو تعداد بیشتری از بیکاران غیرفعال برای انجام فعالیتی در اقتصاد، وارد چرخه فعالیت شده اند.

    امید به کار در ایران بهتر شد؟

    نکته حائز اهمیت دیگر درباره حال و روز فعلی بازار کار کشور، نرخ بیکاری زنان است که همچنان بیش از 2 برابر مردان مانده است. در تابستان امسال نرخ بیکاری عمومی مردان 7.9 درصد و نرخ بیکاری زنان جویای شغل نیز 18 درصد بوده است.

    طی تابستان امسال حدود 23 میلیون و 757 هزارنفر از مردم کشور جزو جمعیت فعال اقتصادی قرار گرفته اند، اما از جمعیت 63 میلیون و 862 هزار و 811 نفری که در سن کار قرار دارند، 40 میلیون و 105 هزار و 845 نفر همچنان بدون هرگونه فعالیتی هستند و به اصطلاح کار نمی کنند و نقشی در جریان اقتصادی کشور ندارند.

    تعداد جمعیت افرادی که در بهار امسال کار نمی کردند 40 میلیون و 75 هزار و 114 نفر بوده که نشان دهنده افزایش 30 هزار و 731 نفری جمعیت افراد فاقد فعالیت اقتصادی در تابستان نسبت به بهار است. بنابراین در فاصله فصل اول تا دوم امسال، 30 هزار نفر دیگر نیز به جمع افرادی پیوستند که کار نمی کنند و جمعیت این گروه بزرگ به 40 میلیون و 105 هزارنفر بالغ شد.

    با وجود کاهش 9 دهم درصدی نرخ بیکاری عمومی کشور، نرخ بیکاری زنان 15 تا 24 ساله از 43.4 درصد بهار به 43.6 درصد افزایش یافت. با این حال، شرایط جستجوی شغل برای مردان اندکی بهتر شده و نرخ بیکاری این گروه از 21 درصد بهار به 19.1 درصد در تابستان کاهش یافته است.

    زنان 2 برابر مردان برای یافتن شغل مشکل دارند

    وضعیت در بخش بیکاری مردان و زنان 15 تا 29 ساله اندکی بهتر است به نحوی که نرخ بیکاری مردان در این گروه سنی از 17.9 بهار به 16.3 درصد و نرخ بیکاری زنان نیز از 41.6 درصد به 38.9 درصد کاهش یافته است. به صورت کلی، یک میلیون و 450 هزارنفر از مجموع بیکاران مطلق کشور در این گروه سنی قرار دارند که نشان دهنده ادامه انباشت بیکاری در گروه سنی زیر 30 سال است.

    مشارکت مردان نسبت به زنان در اقتصاد افزایش یافت و از 62 درصد بهار امسال به 62.7 درصد در تابستان رسید؛ با این حال، وضعیت مشارکت زنان در اقتصاد بدتر شده به نحوی که نرخ مشارکت 12.2 درصدی بهار به 11.7 درصد در تابستان کاهش یافت.

    در حالی که واکنش های مقامات دولتی درباره نامشخص بودن تاثیر رشد اقتصادی در بازار کار همچنان ادامه دارد، محمدباقر نوبخت در اینباره گفت: من آمار دقیق را ندارم اما تغییر قابل ملاحظه‌ای در اشتغال انجام نشده است.

    سخنگوی دولت افزود: عده ای فکر می‌کنند زمانی که رشد اقتصادی افزایش پیدا می کند، شغل هم باید ایجاد شود و این حرف از نظر اقتصادی هم درست است و هم غلط، چرا که اگر همه عوامل تولید مانند سرمایه و منابع طبیعی در حال ظرفیت کامل بود می توانستیم توقع افزایش اشتغال نیز داشته باشیم.

    نوبخت تاکید کرد: قوانین و مقررات کشور ما اجازه نمی‌دهد که در دوران رکود کارفرمایان، کارگران مازاد را اخراج کنند؛ بنابراین آمار اشتغال در مقایسه زمان رکود با خروج از آن تغییر چندانی پیدا نمی‌کند.

    جدول وضعیت نرخ مشارکت - تعداد شاغلان و افراد غیرفعال کشور از 84 تا تابستان 93

     

    م

    تعدادبیکاران

    (میلیون‌نفر)

    جمعیت‌غیرفعال

    (میلیون‌نفر)

    جمعیت‌فعال

    (میلیون‌نفر)

    نرخ‌مشارکت‌اقتصادی

    (درصد)

    سال
    2.6 33.3 23.2 41 1384
    2.6 34.5 23.4 40.4 1385
    2.5 35.5 23.5 39.8 1386
    2.4 37.2 22.8 38 1387
    2.8 37.3 23.8 38.9 1388
    3.2 38.3 23.8 38.3 1389
    2.8 39.8 23.3 36.9 1390
    2.9 39.8 24.1 37.7 1391
    2.5 39.5 23.8 37.6 1392
    2.5 40 23.6 37.1 بهار93
    2.2 40.1 23.7 37.2 تابستان93

     منبع خبرگزاری مهر

    بهره‌برداری از پایانه جدید شرق در سال آینده/ تعریض خیابان دماوند همزمان با جابه‌جایی پایانه شرق

    محمد رضا حاجی بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: فاز نخست پایانه جدید شرق در زمینی به مساحت 15 هکتار در دست احداث است و بودجه در نظر گرفته شده برای این پروژه 100 میلیارد تومان است.

    به گفته وی در پروژه پایانه جدید شرق علاوه بر محوطه مسافرگیری و ترمینال ها، امکانات رفاهی و خدماتی، تعمیرگاه ها، هتل و... نیز در نظر گرفته شده است.

    مدیر عامل سازمان پایانه های شهر تهران با تاکید براینکه برای تکمیل پروژه پایانه جدید شرق از مشارکت و همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی استقبال می کنیم گفت: امید است با پیشرفت خوب پروژه بتوانیم تا پایان سال آینده پایانه شرق قدیم را به مکان جدید منتقل کنیم.

    وی با اشاره به اینکه همزمان با عملیات اجرایی احداث پایانه جدید شرق، عملیات تعریض خیابان دماوند نیز محقق خواهد شد گفت: با توجه به نامناسب بودن خاک محل پایانه جدید شرق ، 2 هزار متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی مجدد در این محدوده انجام شد .

    حاجی بیگی گفت: در این محدوده همچنین یک کانال آبهای سطحی وجود داشت که از شمال شرقی تهران به سمت جنوب ادامه داشت و تا جنگل سرخه حصار می رسید، که این کانال نیز مورد بازسازی، مقاوم سازی و لایروبی قرار گرفت.

    وی با بیان اینکه اکنون در حال احداث ستون پارکینگ های پایانه جدید شرق هستیم، گفت: قرار داد ساخت سقف پارکینگ ها نیز منعقد شده که پس از اتمام عملیات ساخت و نصب سقف، شرایط را برای بهره برداری از پایانه جدید فراهم خواهیم کرد.

    مدیر عامل سازمان پایانه های شهر تهران با تاکید براینکه در صورت تامین اعتبارات لازم، آمادگی داریم که عملیات اجرایی احداث پایانه جدید شرق را در سه شیفت کاری دنبال کنیم گفت: در سال آینده فاز نخست این پروژه یعنی بدنه اصلی پایانه شامل ترمینال ها، سکوهای مسافرگیری و سالن انتظار به بهره برداری می رسد.

    منبع  خبرگزاری مهر

    پاکستان جوابگوی حوادث تروریستی سراوان باشد/ طرح انسداد مرزهای شرقی در کمیسیون امنیت ملی

    نماینده مردم سیستان و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شوری اسلامی در واکنش به حوادث رخ داده در سراوان با بیان اینکه پاکستان باید جوابگوی حملات گروه‌های تروریستی از طریق خاک کشورش به ایران باشد اظهار داشت: از آنجا که کشور پاکستان هیچ عملی برای مقابله با تروریست‌ها انجام نمی‌دهد لذا ایران باید از خودش در مقابل این تروریست‌ها دفاع کند.

    سید باقرحسینی در گفتگو با مهر بیان داشت: در همین رابطه در جلسه آتی کمیسیون امنیت ملی در مورد مسایلی چون انسداد مرزها در شرق کشور صحبت خواهد شد و تامین بودجه آن با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

    عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در این رابطه بیان داشت: به هرصورت پاکستان نه تلاشی در جلوگیری از این حملات دارد و نه توان و انگیزه‌ای در نیروهای این کشور برای مقابله با تروریست‌ها دیده می‌شود و لذا باید تمهیدات جدیدی از جمله انسداد هر چه زودتر مرز توسط جمهوری اسلامی ایران اندیشیده شود.

    وی با بیان اینکه به دنبال حملات تروریستی در منطقه سراوان کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای ویژه را با وزارت کشور برگزار خواهد کرد گفت: در این جلسه قرار است از وزارت کشور درخواست شود تا نسبت به انسداد مرزهای شرقی کشور برنامه‌ای مشخص در دستور کار قرار دهد.

    وی با منتسب دانستن این عملیات تروریستی و جنایتکارانه به گروهک جیش‌العدل بیان داشت: در سال‌های اخیر همکاری و تعامل بین گروه‌های تروریستی، گروه‌های قاچاقچی و برخی عوامل خارجی به وجود آمده است تا به نحوی به جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند.

    وی در پاسخ به این پرسش که ارتباطی بین گروهک جیش‌العدل و داعش می‌توان متصور شد نیز بیان داشت: تا پیش از اینکه عبدالرئوف ریگی به هلاکت برسد سیاست اصلی جیش‌العدل نزدیکی به گروه داعش بود اما بعد از کشته شدن عبدالرئوف ریگی موضوع ارتباط این دو سازمان کم‌رنگ‌تر شد زیرا که داعش هم بر روی باقیمانده گروهک جیش‌العدل حساب باز نمی کرد.

    ایجاد ناامنی به عدم توسعه یافتگی استان دامن می‌زند

    فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز در این رابطه اظهار داشت: افرادی که دست به چنین اقدامات ناجوانمردانه می‌زنند نه شیعه و نه سنی بلکه از کفار هستند و به دین و انسانیت اعتقادی ندارند.

    سردار حسین رحیمی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته ابراز داشت: پلیس برای تامین امنیت و آسایش و فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری و پیشرفت و توسعه استان از هیچ تلاشی فروگذار نیست و افرادی که این خدمتگزاران مردم را به شهادت می‌رسانند بطور قطع و یقین مخالف توسعه و پیشرفت منطقه و وحدت و انسجام مردم هستند.

    وی خاطرنشان کرد: علت این همه عقب‌ماندگی و عدم توسعه و پیشرفت استان چنین افرادی هستند که با ایجاد ناامنی تمام سرمایه‌ها و سرمایه گذاران و نیروهای متخصص را از این منطقه فراری می‌دهند اما بدانند که نیروهای انتظامی با اقتدار با مخلان امنیت و قانون گریزان برخورد می کند.

    وی همچنین بیان داشت: مگر سربازی که از تهران برای خدمت در پاسگاه آسپیچ سراوان آمده بود و یا ستوان تازه دامادی که برای خدمتگزاری و کمک رسانی به هموطنان عازم ماموریت شده بود، چه گناهی داشت که باید سینه اش آماج گلوله شود.

    رحیمی تصریح کرد: ماموران انتظامی شهادت را سعادت می دانند و از آن استقبال می کنند و همواره بر این عقیده استوارند که در راه خدمت به مردم و نظام اسلامی و حفظ امنیت و دستاوردهای انقلاب و نظام چه پیروز شوند و چه شهید، سعادتمند هستند زیرا هر دو راه سعادت است.

    14 نفر از عوامل حادثه تروریستی سراوان دستگیر شدند

    فرمانده انتظامی سراوان نیز روز گذشته در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان از دستگیری ۱۴ نفر از عوامل حادثه تروریستی سراوان خبر داد.

    سرهنگ محسن داوودی با بیان اینکه پلیس برای آسایش و امنیت شهروندان در تلاش است اظهار داشت: بااین وجود افرادی مزدور و خفاش صفت در کمین حافظان صلح می نشینند تا آرامش و اسایش را از مردم سلب کنند.

    وی با بیان اینکه در جریان حوادث تروریستی اخیر تعداد 14 نفر که به نوعی با این جنایت تروریستی مرتبط بودند دستگیر شده اند بیان داشت: به امید پرودگار با دستگیری تمامی عوامل دخیل در این جنایت در آینده ای نزدیک مردم شاهد مجازات جنایتکاران به واسطه اعمال ننگینشان خواهند بود.

    وی همچنین از ایجاد طرح‌های امنیتی در حاشیه شهر خبر داد و گفت: از این پس اجازه تردد به هیچ یک از قاچاقچیان سوخت داده نخواهد شد.

    وی با ابراز نگرانی از افزایش سلاح های غیر مجاز در منطقه افزود: برای جمع آوری و جلوگیری از حوادث مشابه طرح‌های امنیتی و نظارتی قوی به مرحله اجرا در خواهد آمد.

    وی کشف بیش از 700 هزار لیتر سوخت قاچاق، کشف و ضبط 14 تن مواد مخدر و 92 قبضه سلاح از قاچاقچیان را در طی یک سال گذشته را بخشی از موفقیت های کسب شده توسط نیروی انتظامی در این شهرستان عنوان کرد.

    به گزارش خبرنگار مهر، در همین رابطه فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در واکنش به این اقدامات تروریستی، مسئولیت ناپذیری کشور همسایه در رخ دادن ترور در نقطه صفر مرزی را غیر قابل توجیه عنوان کرد.

    سردار احمدی مقدم در این رابطه اظهار داشت: آنها باید مسوولیت خود را بپذیرند مگر می‌شود یک گروه تررویستی در یک کشور مستقر شود، هربار ضربه بزند و آن دولت یا انکار و یا اعلام عجز کند.

    وی ادامه داد: نمی شود که در صفر مرزی بایستیم و از داخل خاک همسایه به ما ضربه بزنند و بعد به آنجا فرار کنند و در تحت چتر امنیتی سرویس‌های امنیتی آنها باشند؛ این حرفها پذیرفتنی نیست.

    فرمانده ناجا تصریح کرد: آنها می‌گویند "به ما ربطی ندارد یا اینکه ما تسلط نداریم؛ به ما اطلاعات بدهید" و اگر به آنها اطلاعات بدهیم از آنجا تروریست‌ها را مطلع کرده و به آنها می گویند بروید و بعد به ما می گویند کسی نبود.

    وی تاکید کرد: که اینها بهانه ای برای فرار از مسوولیت ها است و اگر این کشورهمسایه ناتوان است، دست ما را باز بگذارد که ما در کشور او دنبال عملیات برویم و گروه‌های تروریستی را تعقیب کنیم.

    منبع:خبرگزاری مهر

    حمیدرضا سیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزئیات مذاکره باشگاه پرسپولیس و رئال مادرید برای برگزاری بازی دوستانه اظهار کرد: روز شنبه هفته گذشته بود که از مسئولان باشگاه رئال درخواست ملاقات کردیم و آنها هم بلافاصله برای ما دعوتنامه فرستادند.

    پرز از بیمارستان به جلسه آمد
    وی در ابتدای گفتگویش با خبرنگار مهر ادامه داد: آنها روز پنجشنبه را برای برگزاری جلسه تعیین کردند. ما هم راهی اسپانیا شدیم و علاوه بر سانچز،  پرز مالک باشگاه رئال هم در جلسه حضور داشت. معمولا پرز در این گونه جلسات نمی آید چون حرف اول و آخر را سانچز در باشگاه می زند. با این حال با وجود اینکه پرز روز چهارشنبه در بیمارستان بستری بود خودش را از بیمارستان مرخص کرد تا به این ملاقات برسد.

    آنها از آب کَره می‌گیرند
    رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: جو بسیار صمیمی و با احترامی بین دو طرف وجود داشت و ما به هر آنچه که می خواستیم رسیدیم. در بحث آکادمی و مباحث علمی فوتبال خیلی مشکل داریم و همچنین در بحث اسپانسرینگ و صنعت فوتبال از دیگر کشورها خیلی عقب هستیم. کشورهای دیگر از آب کره می گیرند ولی ما از بزرگترین ثروت ها هم نمی توانیم استفاده کنیم.

    مستشاران بعد از کامل شدن پروتکل می‌آیند
    سیاسی خاطرنشان کرد: قرار شد ما پروتکل های همکاری تهیه و برای مسئولان باشگاه رئال ارسال کنیم. سپس آنها پروتکل را کم و زیاد کرده و ادیت می کنند و بعد از کامل شدن مستشاران باشگاه رئال به تهران خواهند آمد.

    وی در پاسخ به این سوال که مستشاران باشگاه رئال دقیقا چه زمانی وارد ایران خواهند شد گفت: ما به ایران برگشتیم تا طی سه هفته آینده پروتکل پیشنهادی خود را برای باشگاه رئال بفرستیم و سپس آنها پیشنهاداتشان را روی این پروتکل انجام دهند. یک مدت طول می کشد بعد که به توافقات نهایی رسیدیم مستشاران اقتصادی و فوتبالی به ایران خواهند آمد.

    اسپانسر، کل بازی را پکیج می‌کند
    رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه بازی با رئال در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، درباره اسپانسر این بازی هم گفت: یک اسپانسر وجود دارد که کل بازی را پکیج می کند و ترتیب بازی را می دهد. چون ایران حساسیت ویژه ای دارد مسئولان باشگاه رئال ترجیح دادند به جای اسپانسر با ما مذاکره کنند و ما را مسئول برگزاری بازی بدانند.

    سیاسی ادامه داد: در واقع ما کار را به یک اسپانسر سپرده ایم و باید امنیت بازی و بازیکنان رئال را تامین کنیم. نکته قابل توجه اینکه ما از این بازی پول هم می گیریم.

    اسپانسر فعلا خارجی است
    وی در پاسخ به این سوال که "اسپانسر بازی داخلی یا خارجی است"؟ به خبرنگار مهر گفت: من ترجیح می دهم اسپانسر ایرانی باشد ولی با اسپانسرهای خارجی هم صحبت شده است. اسپانسر خارجی الان حدود 3.5 میلیون یورو برای این بازی پول می دهد. این اسپانسر خارجی است ولی شاید در تیم آن ایرانی ها هم حضور داشته باشند. چون واسطه ای که این اسپانسر را به ما معرفی کرد خودش ایرانی است.

    تخفیف 3.5 میلیون یوریی رئال
    سیاسی درباره جزئیات بیشتر اسپانسر یادآور شد: صحبت اسپانسر پرداخت پولی بین 2 تا 2.5 میلیون یورو است ولی احتمالا مبلغ را به 3 میلیون یورو برسانیم. از طرف دیگر باشگاه رئال می گوید ما برای بازی سه میلیون یورو می خواهیم ولی پرز قول داد تخفیف خوبی به ما بدهد.

    وی تصریح کرد: باشگاه رئال ابتدا 6 میلیون یورو برای این بازی می خواست ولی توانستیم تخفیف 50 درصدی از آنها بگیریم و امیدواریم آنها یک مقدار دیگر به ما تخفیف بدهند.

    مذاکره با فدراسیون فوتبال
    رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در ادامه اظهار کرد: چون تاریخ دقیق بازی مشخص نبود بحث ما نصف کاره ماند. قرار شد با فدراسیون فوتبال هم مذاکره کنیم تا برنامه لیگ را بدانیم. بنابراین احتمالا اواخر مرداد یا اواسط شهریور 94 با رئال بازی کنیم.

    پاسخ منفی رئال به پرسپولیس برای جذب بازیکن
    سیاسی در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر همچنین از مذاکره با یکی از مدیران باشگاه رئال برای به خدمت گرفتن بازیکن در نیم فصل خبر داد و گفت: اتفاقا با یکی از مسئولان و مدیران فنی رئال در این باره صحبت کردم ولی این مدیر گفت که در نیم فصل نمی توانیم از بازیکنانشان استفاده کنیم چون بازیکنانشان زمان زیادی برای منطبق شدن با شرایط نیاز دارند. هدف ما این بود که از تیم های فرعی رئال بازیکن بگیریم ولی پیشنهاد آنها این بود که در انتهای فصل این کار را انجام می دهند. البته ما می توانستیم یک بازیکن «6 دانگ» از آنها بگیریم که هزینه زیادی برای ما داشت.

    احتمال فرستادن بازیکن ایرانی به مادرید
    رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس درباره اینکه برای تعادل بازیکن با رئال هم صحبتی به میان آمد یا خیر گفت: قرار شد آنها مستشاران خود را به ایران بفرستند. اگر مستشاران آنها بیایند و در بحث آکادمی به نتیجه برسیم و مربی استخدام کنیم یک سری استعدادیاب به ایران می آیند و می توانند بازیکنان را ترنسفر کنند.

    رحیمی گفت آث میلان با بازیکنان پیرش آمد
    "آیا اگر مدیران باشگاه پرسپولیس عوض شوند باز هم قرارداد با رئال سر جای خود باقی خواهد ماند یا خیر"؟ سیاسی در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر گفت: اول از همه باید با قاطعیت بگویم مدیران قبلی تمایل موثری برای برگزاری بازی دوستانه با رئال و یا باشگاه های بزرگ دیگر نداشتند و دو دل بودند. من حتی زمان رحیمی به وی توصیه کردم که دنبال چنین بازی هایی باشند مگر می شود با رئال یا آث میلان بازی کرد؟ رحیمی گفت آث میلان با بازیکنان پیرش به ایران آمد و ما نمی توانیم با تیم اصلی آنان بازی کنیم ولی حالا می بینیم نه تنها برگزاری این بازی ها امکان دارد بلکه ما حتی شرط گذاشتیم اگر بازیکنان رئال مصدوم بودند حتما به ایران بیایند.

    مدیران بعدی نخواهند، بازی برگزار نمی‌شود
    وی ادامه داد: اگر مدیران بعدی پرسپولیس تمایل نداشته باشند این بازی برگزار نخواهد شد.

    شرط پرداخت خسارت در صورت برگزار نشدن بازی
    رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس درباره اینکه آیا در صورت برگزار نشدن بازی این باشگاه باید خسارت بدهد، گفت: اگر قرارداد را با اسپانسر بسته باشیم و تعهد داده باشیم مشمول خسارت خواهد شد.

    رویانیان مذاکره نکرده بود
    سیاسی درباره اینکه آیا محمد رویانیان هم با مسئولان باشگاه رئال برای برگزاری بازی مذاکراتی انجام داده بود یا خیر گفت: چنین چیزی نبوده است. وقتی ما برای مذاکره با رئال محکم رفتیم، نتیجه گرفتیم و برگشتیم. این طور نبوده است که بگوییم چون سیاسی را قبول داشتند این بازی اوکی شده است. مسئولان رئال ما را نمی شناختند ولی به خاطر اینکه نماینده یک باشگاه و کشوری بزرگ بودیم به ما احترام گذاشتند. مدیران قبلی به هیچ وجه صحبتی انجام نداده بودند و اگر صحبتی هم شده بود به سطوح بالای باشگاه رئال و به گوش سانچز و پرز نرسیده بود.

    مذاکره آنچلوتی با مربی پرسپولیس برای تعداد تعویض‌ها!
    وی خاطرنشان کرد: ما در این جلسه حتی درباره تعداد تعویض ها هم صحبت کردیم. مسئولان رئال پرسیدند آیا می شود چند تعویض هم انجام بدهیم که ما صحبت درباره این جزئیات را به گفتگوی مربیان موکول کردیم.

    سپری به نام نیت از ما محافظت می‌کند
    رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس درباره اینکه گفته می شود امیرحسین جهانشاهی به واسطه جلسه مسئولان پرسپولیس با رئال مادرید عامل موساد می باشد گفت: ایشان فقط قیمت را وساطت کرد وگرنه من ایشان را اصلا نمی شناختم.

    سیاسی در پایان درباره اینکه گفته می شود این موضوع در نهایت باعث برکناری اش خواهد شد گفت: من به جایی چسبیده نیستم و هر موقع صلاح بدانم پستم را ترک می کنم با این حال سپری به نام نیت از ما محافظت می کند. نیت ما همواره این بوده که به مردم و هواداران پرسپولیس خدمت کنیم.

     

    منبع خبرگزاری مهر

    میدان فردوسی نبود شاید دیگر کسی این شاعر را نمی‌شناخت

    خبرگزاری مهرـ گروه فرهنگ و هنر: پخش یک سریال با ادبیاتی متفاوت از مجموعه‌های تلویزیونی که به نوعی یادآور ادبیات اصیل فارسی است که به دست فراموشی سپرده شده، بهانه‌ای شد تا نویسنده و کارگردان و بازیگران این سریال را به خبرگزاری دعوت کنیم تا گفتگویی درباره فراموش‌شده‌ها داشته باشیم؛ از بازمانده‌های جنگ گرفته تا ادبیات اصیلی که مثل ادبیات امروزه به اجبار ابزار ارتباطات مدرن خلاصه و ابتر نمانده  بلکه برای انتقال مفاهیم دست به دامان ضرب المثل‌ها شده و در عین تأمل برانگیز بودن، شیرین و دوست داشتنی است.

    این شد که حسین تبریزی کارگردان «کیفر» با همراهی فریبا کوثری، سیروس همتی، اتابک نادری و داود شیرعلی به مهر آمدند و گفتگویی شکل گرفت که در بخش اول آن به متفاوت شدن فضای سریال‌های جنگی و فاصله گرفتن این آثار از نمایش صرف جبهه و جنگ اشاره کردیم، از دیالوگ‌های اصطلاحا دهه شصتی این سریال سخن گفتیم و همه از این موضوع ابراز تأسف کردند که فضای شبکه‌های اجتماعی ادبیات فارسی را به سمت نابودی برده است.

    در بخش دوم و پایانی گفتگو نیز همتی یادی از نمایش «هزار و یک شب» بهرام بیضایی کرد که فرهنگ گذشته ایران را زنده می‌کرد، نادری از خاطره سفرش به آذربایجان گفت که محصل کم سن و سال و حتی کارمند گمرک آن هم اشعار شاعر سرشناسشان را از حفظ بودند. بحث به لزوم مینی‌سریال‌سازی در ایران در حالی که دیگر کشورها تولیدات 200، 300 قسمتی دارند رسید و با اشاره به این موضوع که تلویزیون ما باید به سمت خصوصی شدن برود، گفتگو به پایان رسید.

    بخش دوم و پایانی این نشست را از نظر می‌گذرانید:

    *شاید امروز دیگر گوش ایرانی‌ها که اکثرا به جای تماشای سریال‌ها، عادت به شنیدن آنها لابلای کارهایشان دارند، با دیالوگ‌هایی آهنگین و وابسته به ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحات فراموش شده آشنایی ندارد. از این موضوع احساس خطر کردید که سراغ این ادبیات رفتید و برای نگارش فیلمنامه تلاش بیشتری داشتید؟

    همتی: در سالن چهارسو نمایش «هزار و یک شب» بهرام بیضایی اجرا می‌شد و بسیاری از تماشاگران بعد از اجرا به کارگردان می‌گفتند ما اصلا متوجه حرف‌ها نشدیم و چرا این ادبیات سنگین را انتخاب کرده‌اید. بیضایی هم پاسخ می‌داد اصلا این ادبیات سنگین نیست و شما گذشته و فرهنگ خود را فراموش کرده‌اید.

    اگر برخی دیالوگ‌های «کیفر» مشکل هستند یا ما را یاد گذشته می‌اندازند و شما می‌گویید به دهه شصت نزدیک است، درست است. چون عطا و جهان از 31 شهریور 59 تا مرداد 67 که زمان جنگ باشد، اگر یک روز هم در این وادی بوده باشند، حتما اصطلاح «زدم تو برجکش» را شنیده‌اند، این را سیدمهدی فقیهی در 6 جلد «فرهنگ جبهه» آورده است. بنابراین اگر کلمه‌ای از کسی مطرح می‌شود چون مربوط به زمان و جغرافیایی است که آنها زندگی کرده‌اند. باید آشنایی‌زدایی کنیم و از تبریزی تشکر کنیم که چنین دیالوگ‌هایی گذاشته است. اینکه دیالوگ‌ها متفاوت بود قابل تحسین است.

    *شما سابقه تدریس هم دارید، در ارتباط با بچه‌های نسل جدید چقدر با این موضوع روبرو شده‌اید؟

    همتی: من بعضی وقت‌ها که زنگ‌های تفریح یا در راهروها حرف زدن آنها را می‌شنوم، معنای حرف‌هایشان را از آنها سوال می‌کنم و آنها توضیح می‌دهند که مثلا فلان کلمه مخفف فلان جمله است و... در دوره جدید که وایبر و واتس‌آپ و تانگو راه‌ افتاده، ما به جایی رسیده‌ایم که احساس خطر می‌کنیم و اصل و ریشه ما مثل فردوسی، حافظ، مولانا و نظامی گنجوی در معرض از دست رفتن و فراموشی هستند و اگر از یک دانش آموز بخواهی بیتی از حافظ یا مولانا را بخواند، نمی‌تواند.

    تبریزی: اما آهنگ‌های فلان خواننده رپ را از حفظ هستند.

    کوثری: شهرداری نیویورک برای احترام به ایرانی‌ها دستور داده تندیسی از حکیم عمر خیام در یکی از خیابان‌های اصلی نیویورک نصب شود. انگار آنها بیشتر از ما به فرهنگ و آدابمان اهمیت می‌دهند.

    نادری: ما غفلت کردیم و دوره‌ای است که به اسطور‌ه‌های فرهنگی خودمان نپرداخته‌ایم. غافل از اینکه باید گذشته را حفظ می‌کردیم. به قول استاد ناظرزاده کرمانی پس از انقلاب کشاورزی و انقلاب صنعتی به انقلاب ارتباطات رسیده‌ایم؛ زمانی که مرزها از بین رفته است و حالا دیگر دهکده جهانی معنا پیدا کرده است. یکی از بستگان ما در استرالیا است اما هر روز در وایبر به سادگی با هم سلام و علیک و گفت و شنود داریم. مکالمات تصویری هم که وجود دارد.

    متأسفانه تکنولوژی بر غفلت ما سوار شده و این زنگ خطری برای نسل آینده است. مثلا فرزند خود من علاقه‌ای ندارد مشاهیر کشورش را بشناسد. شاید اگر میدانی به نام فردوسی نداشتیم، دیگر او را هم نمی‌شناختند. من سفری به آذربایجان داشتم و ما در سه شهر آن لنکران، باکو و گنجه اجرا داشتیم. آنها در همه شهرهایشان مجسمه عمادالدین نسیمی و نظامی گنجوی را داشتند. من حتی با محصل 14، 15 ساله‌ای برخورد داشتم و از او خواستم یک قطعه شعر از نسیمی بخواند و او شعر را از حفظ خواند. بار دیگر از گمرک رد می‌شدیم که یکی از مأمورانشان درباره کارمان سوال کرد. ما هم گفتیم نمایش زندگی‌نامه نسیمی را اجرا می‌کنیم و او هم شعری از شاعر کشورش را از حفظ خواند.

    متأسفانه در آموزش و پرورش و شهرداری و... به خوبی کار نشده است، ما فقط شعار می‌دهیم. حرف هم که می‌شود از فیلمسازان می‌خواهند فرهنگ‌سازی کنند و اصلا این موضوع عمومی نیست و فقط هنرمندان باید وظیفه خود را انجام بدهند. اتفاقا چند سال پیش هم سریالی توسط همکاران ما ساخته و پخش شد که به کلی ادبیات را به هم ریخت و همه مردم بعد از آن سریال از واژه‌های هچل هفت استفاده می‌کنند.

    همتی: میرباقری در سریالش دیالوگی را برای عمرو عاص نوشته بود که او می‌گوید: «این‌ها دلیلند نه دسته بیل» این بزرگوار سعی می‌کند ادبیات آرکائیک را کم کم به ادبیات امروزی ما بیاورد و تبریزی هم عکس این را انجام می‌دهد. هر دو بازی با زمان انجام می‌دهند. مهم این است که کارشان باورپذیر باشد.

    نادری: خدا رسول ملاقلی‌پور را بیامرزد، وقتی او «سفر به چزابه» را ساخت، من دانشجو بودم و هنوز به همکاری با او در «هیوا» نرسیده بودم. آن زمان در سینما فلسطین نشستی برگزار شد که منتقدی بلند شد و خطاب به ملاقلی‌پور اینگونه گفت:‌«شما اکسپرسیون را وارد سینمای دفاع مقدس کرده‌اید». خدا حاج رسول را بیامرزد گفت «اکسپرسیون دیگر چیست؟» او واقعا بدعت این را در سینمای دفاع مقدس گذاشت و فطری کار می‌کرد.

    *«کیفر» یک مینی سریال بود. این روزها شبکه‌های رقیب صداوسیما را که نگاه می‌کنید، تعداد قسمت‌های سریال‌ها حتی به 300، 400 می‌رسد، جالب اینکه برخی از این آثار با وجود اینکه چندان قوی نیستند، به علت همین استمرار در پخش و ادامه دار بودن آن، مخاطبان بسیاری جمع می‌کنند. فکر نمی‌کنید دیگر دوره سریال‌هایی با تعداد قسمت‌های بالا است؟

    کوثری: این سریال‌ها یک تیم نویسنده دارند که می‌دانند تعلیق‌های قصه را کجا قرار دهند. از طرفی رنگ و لعاب سریال‌های آنها را هم ما نداریم.

    نادری: اما سازمان باید به این سمت برود.

    کوثری: بله اما این موضوع نیز به بودجه نیاز دارد. یک نفر نمی‌تواند 300 قسمت سریال بنویسد، بلکه باید یک تیم باشند که با هم متن را بنویسند. در همین سریال‌های کم قسمت هم گاهی فیلمنامه از دست نویسنده‌ها درمی‌رود و نمی‌دانند باید چه کنند. در سریال‌های ما اتفاق داستانی خاصی نمی‌افتد.

    *آخر برخی از این کشورها حتی سابقه اندک فیلم و سریال‌سازی ما را هم ندارند. دلیل پیشرفتشان چیست؟

    تبریزی: مینی‌سریال در همه دنیا رواج دارد. تلویزیون ما هم این آثار را برای مناسبت‌های خاص طراحی کرده است؛ ایام فاطمیه، دهه فجر و... حرکت به سمت مینی‌سریال از این رو شکل گرفته است. البته تلویزیون ما هم به سمت ساخت سریال 110 قسمتی رفته است. این موضوع ضروری است اما مسائل اقتصادی مملکت هم در این زمینه دخیل است و من معتقدم باید قدری به سمت خصوصی سازی برویم یا اسپانسرها را ترغیب کنیم که به این سمت بیایند.

    *البته این موضوع در رسانه ملی پیگیری می‌شود و حتی شرط می‌کنند اگر اثر حامی مالی داشت و 50 درصد بودجه را اسپانسر تقبل کرد، آن اثر قابل ساخت است.

    تبریزی: بله اما اسپانسر هم توقعاتی دارد. در همین سریال‌های ترکیه‌ای 50 تا اسپانسر وجود دارد و تیتراژ انتهایی‌شان سرشار از آرم است. تلویزیون ما هم به این سمت می‌رود و دیگر کمتر زیر 26 قسمت سریالی تولید می‌شود. 13 قسمت هم به ندرت مگر اینکه برای عید و جزو همان مناسبت‌هایی که اشاره کردم باشد، تولید می‌شود. همانطور که اشاره شد نگارش سریال‌‌های بلند به نویسنده‌های بسیاری هم نیاز دارد. البته ما نویسنده خوب کم نداریم.

    نادری: سایه مدیریت دولتی بر سر فرهنگ خیلی زیاد است. البته یک وجه خود من هم دولتی است. اما قانون اساسی توسط خبرگان نوشته شده و در اصل 44 تأکید بر همه شمول اجرایی مصداق دارد. بحث فرهنگی هم همین است. وقتی سیروس مقدم قرار بود «ریحانه» را کلید بزند، آن زمان گفتند قرار است برای اولین بار سریال هر شبی داشته باشیم. البته این موضوع ادامه نداشت و نتوانستند تولیدات را تا این حد افزایش دهند و باکس شبکه‌ها خالی می‌ماند اما حالا دیگر اینطور نیست. یا وقتی موضوع ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی مطرح شد، همه می‌گفتند مگر چنین چیزی ممکن است؟ اما دیدیم شد و جواب هم داد.

    باید شبکه‌های خصوصی در ایران هم باشند، آن زمان ما می‌توانیم به سریال‌های 200، 300 قسمتی برسیم. در کشورهای دیگر مثلا می‌بینید یک کشور 380 شبکه دارد و از این بین فقط 15 تا دولتی هستند. اما شبکه‌های خصوصی با اسپانسرها سروکله می‌زنند. رسیدن به ساخت سریال‌هایی با قسمت‌های بالا در تلویزیون فعلی رویای دوری است، مگر اینکه به تدریج شبکه‌های خصوصی تأسیس شوند و برخی تولیدات به این شبکه‌ها واگذار شود. ما هم آماده‌ایم 5، 6 سال سر یکی از این سریال‌ها باشیم!

    گفتگو از مریم عرفانیان

     

    به نقل از خبرگزاری آلمان، بدنبال افزایش نگرانی ها نسبت به تواقفنامه تجاری میان اروپا - آمریکا بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا و همچنین 15 شهر انگلیس، امروز صحنه تظاهرات اعتراضی خواهند بود.

    بر اساس گزارش های رسیده این احتمال وجود دارد که 24 کشور از اعضای اتحادیه اروپا امروز شاهد برگزاری این تظاهرات ها باشند .

    اتحادیه اروپا و آمریکا سال گذشته مذاکرات خود را با هدف ارتقای دادو ستد و سرمایه گذاری ها و حذف طیف گسترده ای از موانع برای تجارت دو سویه با امید افزایش نرخ رشد اقتصادی و اشتغال زایی شروع کردند.

    یکی از شروط توافق نامه که با مخالفت های فراوان روبرو شده، این است که سرمایه گذاران خارجی مانند شرکت های سرمایه گذاری آمریکایی در اتحادیه اروپا، می توانند از دولت میزبان در صورت تغییر سیاست ها شکایت کنند.

    این موضوع به اندازه ای مناقشه برانگیز بود که کمیسیون اروپا تصمیم گرفت برای آن از مردم به صورت آنلاین نظرخواهی کند، 150 هزار نفر به این نظرخواهی پاسخ دادند و کمیسیون در حال تحلیل این نظرهاست.

    از طرف دیگر روند مذاکرات نیز با اعتراضاتی روبروست و مخالفان می گویند این مذاکرات به شکل مرموز و غیردموکراتیک انجام شده و در مورد آن اطلاع رسانی و شفاف سازی صورت نمی گیرد.

    منبع خبرگزاری مهر

    واکنش فعالان محیط زیست به یک اقدام شهرداری بلبل خرما گونه مناسبی برای آشتی کنان مردم با پرندگان نیست

    چند ماه پیش از آنکه شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شود در پستی در اینستاگرام مهربانی با پرندگان را یکی از دغدغه های شخصی خود عنوان کرد که به اعتقاد او این روزها در شهرهای کشور ما بسیار کم رنگ شده است.

    او قهر کردن پرندگان از نامهربانی مردم را علت اصلی کاهش جمعیت پرندگان در پایتخت خواند و گفت: آلودگی هوا علت فرار پرندگان از تهران نیست بلکه وقتی آسمان شهری پرنده کم دارد یعنی مردم آن شهر مهربان نیستند.

    حالا چند ماهی است که او رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران شده و تصمیم گرفته تا همزمان با عید غدیر با خریداری هزارن قطعه از گونه ای به نام بلبل خرما که به گفته خودش بلبل تهران نام دیگر آن است و رهاسازی آنها در سطح شهر فرهنگ سازی برای مهربانی با پرندگان را در پایتخت آغاز کند تا شاید این حرکت نقطه عطفی برای آشتی دوباره مردم با پرندگان شده و در آینده ای نزدیک آسمان تهران که سالهاست مهمان ریزگردها و دیگر آلاینده هاست بازهم برای پرندگان آغوش باز کند.

    رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران علت انتخاب بلبل خرما را به عنوان پرنده ای که قرار است نخستین سفیر آشتی کنان مردم با پرندگان باشد را ارزان بودن و صید آسانش عنوان کرده و از تلاش ها برای خریداری حدود 100 قطعه از این گونه برای هر یک از 35 فرهنگسرای تهران تا عید غدیر خبر داده است.

    با این حساب یعنی همزمان با عید غدیر مردم شاهد رهاسازی حدود 3 هزار و 500 بلبل خرما در سطح شهر خواهند بود و از حق که نگذریم  اگر چنین اقدامی عملیاتی شود کار قشنگی است اما اگر اجرا شود.

    با این حال اخبار جسته گریخته ای که از دست اندر کاران این طرح می رسد تا کنون تنها موفق به خریداری حدود 300 قطعه شده اند تازه اگر هم که تمام این 3 هزار پرنده تا دو  سه روز دیگر تهیه شوند مگر پرواز دسته جمعی آنها بر فراز آسمان چقدر طول می کشد که انتظار شروع فرهنگ مهربانی با پرندگان در پایتخت را با این حرکت داشته باشیم.

    آیا با صرف این هزینه و با داشتن دغدغه ای به این گران سنگی راهکارهای موثر تری برای جا انداختن فرهنگ مهربانی با پرندگان وجود ندارد؟ مگر نه اینکه با مشتی دانه که در اختیار زائران حرم امام رضا (ع) قرار داده می شود صدها سال است که هزاران کبوتر جلد بارگاه حضرتش شده اند .

    در این میان بسیاری از کارشناسان و متخصصان پرنده شناسی نحوه اجرای این طرح و گونه انتخاب شده را نا مناسب می دانند و معتقدند اگر چه ایده خوبی است اما به دلیل روش نادرست و عدم مشاوره با متخصصان راه به جایی نمی برد.

    استاد با سابقه پرنده شناسی با تقدیر از طرز تفکر و نیت خیر خواهانه رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نسبت به محیط زیست به خبرنگار مهر می گوید:  ای کاش مسئولان پیش از اینکه دغدغه ها و نیاتشان را عملیاتی کنند کمی با متخصصان مشورت کرده و نظر آنها را بپرسند.

    دکتر اسماعیل کهرم معتقد است: فراهم کردن این تعداد پرنده به طور همزمان با خریداری مستقیم از صیادان امکان پذیر نیست گو اینکه این پرنده بلبل خرما باشد که هم صیدش آسان است و هم قیمتش ارزان. بنابراین اگر قرار باشد این تعداد پرنده در روز عید غدیر در تهران رها سازی شود حتما بخش عمده آنها از پرندگان قفسی خواهند بود.

    به گفته او، پرندگان قفسی و اصولا هر جانوری که در قفس نگهداری می شود به دلیل اینکه غرایز طبیعی و مهارت های خود را از دست داده و شرطی شده است قادر نیست مدت زیادی در طبیعت دوام بیاورد.

    کهرم اساسا این اقدام را در فرهنگ سازی موثر نمی داند و ادامه می دهد : سالهای گذشته بارها پیش پای خاندان پهلوی هزاران قناری رهاسازی می شد اما آیا این اقدامات نقشی در مهربان کردن مردم با پرندگان داشت؟

    به اعتقاد این استاد دانشگاه، همانگونه که در فرهنگ سنتی کشورمان دانه دادن به پرندگان مرسوم بوده و در حال حاضر در بسیاری از کشورها رایج است تهیه دانه توسط فرهنگسراها و در اختیار بازدید کنندگان قرار دادن کار بسیار مفید تری است و با هزینه کمتر می توان هر روز تعداد زیادی از پرندگان را جذب کرد و با آموزش های مختصری مردم و به ویژه کودکان را با پرندگان آشتی داد.

    گذشته از انتقاداتی که به نحوه اجرای این برنامه وارد است گونه انتخاب شده هم مناسب نیست آنطور که کهرم می گوید: بلبل خرما تنها طی چند دهه اخیر وارد تهران شده و بومی تهران نیست و با تغییر نام آن هم به بلبل تهران بومی تهران نمی شود.

    به گفته او، سارها که اتفاقا صدای بسیار زیبایی دارند هم بومی تهران هستند و هم با چهچهه زیبایشان حال و هوای بهتری را در پایتخت فراهم می کنند اما از آنجایی که برای این کار تحقیقات کاملی انجام نشده مانند بسیاری از دیگر تصمیمات شتابزده بلبل خرما را انتخاب کرده اند.

    او البته نقدهایی که در خصوص مشکلات حضور یکباره و همزمان این همه پرنده  در شهر عنوان می شود را درست نمی داند و معتقد است پرواز 3 هزار پرنده در آسمان پایتخت مشکلی ندارد و روزگاری چندین برابر این تعداد بر فراز آسمان شهر پرنده دیده می شد. 

    کهرم در مورد طرح دیگری که از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای لانه سازی برای پرندگان به جای قفس مطرح شده است می گوید: این طرح، طرح بسیار خوبی است و در حال حاضر در بسیاری از کشور های دنیا انجام می شود.

    به گفته او، اما از آنجایی که لانه سازی برای پرندگان کاری بسیار تخصصی است که به اندازه و نحوه پرواز گونه های مختلف بستگی دارد نمی توان تصور کرد تنها با ساخت چار چوب های چوبی و یک  اندازه موفقیتی در جذب پرندگان خواهیم داشت.

    یک فعال محیط زیست و کارشناس پرندگان نیز با بیان اینکه طرح سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طرح بسیار خوبی است به شرطی که گونه مناسب انتخاب شود می گوید: بلبل خرما همچون مرغ مینا و طوطی طوق صورتی یا همان طوطی که به آن ملنگو یا الیزابت هم می گویند بومی تهران نیست و چند سالی است که از پاکستان و هندوستان به سمت نخل زار های بوشهر و خوزستان آمده و تعدادی از آنها به تهران و دیگر شهر ها رسیده و زاد آوری کرده اند.

    به گفته ایمان ابراهیمی، اینکه گفته می شود بلبل خرما با اقلیم تهران سازگار است و می تواند در دود و دم پایتخت دوام بیاورد دقیقا همان اشکالی است که بر انتخاب این گونه وارد است چرا که وقتی گونه ای بومی جایی نباشد ولی سازگاری بالایی نسبت به اقلیم آن منطقه داشته باشد از آنجایی که رژیم غذایی مشترک با بسیاری گونه های بومی دارد پس از مدتی عرصه را بر گونه های بومی تنگ کرده و موجب کاهش شدید جمعیت آنها می شود.

    او به مهاجم بودن مرغ مینا اشاره می کند و می افزاید: برخی از مسئولان این طرح گفته اند در صورتی که نتوان تمام 3 هزار قطعه پرنده مورد نیاز برای رهاسازی در روز عید غدیر را از گونه بلبل خرما تهیه کنیم مرغ مینا و یا طوطی ملنگو را به جای آن رها خواهیم کرد که با توجه به اینکه مرغ مینا به طور مستقیم از تخم سایر پرندگان بومی تغذیه می کند و با توجه به زاد اوری آنها در سال های آینده رهاسازی این تعداد پرنده غیر بومی یعنی نابودی پرندگان بومی .

    به اعتقاد ابراهیمی چکاوک ها و سهره ها که بسیار خوش آواز و بومی تهران هستند بهترین گونه هایی است که می توان از آنها برای چنین اقداماتی بهره برد.

    او اینکه گفته می شود کم شدن تعداد پرندگان در تهران نه به خاطر آلودگی هوا و به خاطر نامهربانی مردم با پرندگان است را علمی نمی داند و تأکید می کند: در بسیاری از شهر های کشور فرهنگ مردم در مواجهه با پرندگان یکسان است اما تعداد پرندگان تنها در کلانشهرها که هوا آلوده است کم شده است.

    ابراهیمی در خصوص طرح لانه سازی برای پرندگان می گوید: این طرح در تمام دنیا به دو شکل انجام می شود یکی ایجاد جعبه های غذا که کار تخصصی نیست و در هر ظرفی و با هر ابعادی می توان این کار را کرد و دیگری درست کردن لانه که باید با شناسایی گونه های بومی هر شهر و ابعاد  مناسب لانه برای هر گونه تعیین و با بروشورهایی در اختیار شهروندان قرار می گیرد تا با این اقدام مردم لانه های مناسب برای پرندگان بومی تهیه و آنها را در منازل خود و یا مکان های عمومی جذب کنند.

    فارغ از نقدها و نقایصی که به طرح مهربانی با پرندگان وارد است اما شروع چنین اقداماتی در شهر داری تهران را باید به فال نیک گرفت تا شاید با همکاری و مشاوره با متخصصان بتوان مانند بسیاری از شهرهای دنیا که یکی از جنبه های جلب توریست دانه دادن به پرندگان در میادین اصلی شهر و گرفتن عکس یادگاری است در تهران و دیگر شهر های کشورمان هم روزی شاهد نزدیک شدن پرندگان به مردم بدون ترس از صید شدن و یا کنده شدن پرو بالشان باشیم.

    ----------------------منبع خبرگزاری مهر

    ریشه ناکامی‌های فوتبال ایران کجاست/ شکست‌هایی که ربطی به مربیان ندارد!

     

    پس از شکست وینگادا دسته‌ای همیشگی علیه اجنبی ها موضع گرفتند. حالا و پس از شکست علی دوستی مهر هم لابد گروه همیشگی مخالف مربیان داخلی حمله متقابل انجام می دهند اما موضوع این است: لیگی که نمی تواند طی بیست سال حتی یک تیمش را به قهرمانی آسیا برساند چطور می خواهد تیم های ملی اش را قهرمان آسیا کند؟

    شکست تیم فوتبال جوانان ایران به یمن و حذف از مسابقات قهرمانی آسیا با بزرگانی چون علی دوستی مهر و مهدی مهدوی کیا اگرچه ناباوانه بود و عجیب و غیر قابل باور اما تنها کلکسیون فوتبال ما را تکمیل کرد وگرنه اتفاق خاصی رخ نداده است

    مگر باشگاه‌های ما قهرمان آسیا شده اند که تیم علی دوستی مهر بخواهد تیمش را قهرمان کند؟ اصالتا چند دهه است که در همین جام ملت‌های آسیا هم قهرمان نشده ایم که حالا ازشکست برابر یمن در رده پایه که نتایجش غیر قابل پیش بینی است شوکه شویم؟

    اشکال از علی دوستی مهر یا دیگران نیست موضوع این است که باید اشکال را جای دیگری جستجو کرد. جایی شاید در کمیته جوانان یا حتی شهرداری هایی که زمین سه گوش و گود شهرزاد و یخچال و منبع را تبدیل به بازار روز کرده‌اند و دیگر حتی همان زمین خاکی‌های قدیمی مجانی هم در اختیار جوانترها نیست که از صبح بروند فوتبال و شب بیایند خانه! اشکال هر چه هست نه از وینگاداست و نه از علی دوستی مهر. عیب را باید جای دیگری دنبال کرد.

    به یاد روزی افتادیم که وینگادا حذف شد و حمله به اجنبی ها شروع شد حالا هم لابد طیف مقابل این نبرد نژاد پرستانه می خواهند به علی دوستی مهر حمله کنند ولی واقعیت ماجرا این است که این یک دیدگاه اشتباه است و دردی از فوتبال ایران دوا نمی کند و ریشه مشکلات این نیست.

    ریشه آنجاست که کی روش با علم بیشتر از همه اجنبی ها و وطنی های ما با صعود به جام جهانی مرهمی گذاشت روی زخم فوتبال ایران و ما تصور کردیم فوتبال ما همان است که کی‌روش اجرا کرده است!

    اما فوتبال ایران این نبود. این قدرت را نداشت و یا اگر هم داشت ساخته لیگ انگلستان و آلمان و بلژیک بود نه لیگ ایران!

    آنچه از لیگ ایران بیرون می آید همین‌هاست که می بینید و حتی منتقدین اجنبی ها خودشان هم نمی توانند و نتوانسته اند که تیمشان را در آسیا به جایی برسانند و آنها هم اگر تا مراحلی بالا می روند باز هم با اتکا به بازیکنانی است که از لیگ‌های اروپایی آمده اند وگرنه با لیگ ایران نمی توان به جایی رسید و می توان از تایلند 4 تا خورد و به یمن هم حتی باخت یمنی که شاید کل جمعیتش در مجموعه ورزشی  آزادی جا شوند!

    در واقع این مسابقات و آن حذف‌ها به سود کی روش و به ضرر لیگ تمام شد. لیگی که کیفیت ندارد، سازنده نیست و متیمهایش حتی نمی توانند طی بیست سال یک بار قهرمان آسیا شوند! و کی روش دقیقا از دل همین لیگ است که کی روش تیم را به جام جهانی برده هرچند معلوم نیست حتی خودش هم بتواند دوباره این حرکت را رقم بزند.

    منبع خبرگزاری مهر

    ارائه 6 میلیون و 400 هزار نفر ساعت آموزش در‌ مرکز ‌فنی و حرفه‌ای ICT زاهدان

    به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان، احمد سلیمانی اظهار کرد: تعداد 700 نفر در 35 حرفه، مهارت‌های رایانه را فرا گرفته‌اند که از این تعداد 545 نفر زن و 155 نفر مرد بوده‌اند.

    رئیس مرکز فناوری اطلاعات زاهدان افزود: میزان ساعت آموزش برگزار شده در شش ماهه نخست امسال مرکز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 155 درصد رشد داشته است.

    این مسئول در زمینه شیوه برگزاری این آموزش‌ها بیان کرد: این آموزش‌ها در بخش‌های ثابت، سیار، دانشگاهی، صنایع ضمن کار و سکونتگاه‌های غیررسمی برگزار شده است.

    وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون چهار مرحله آزمون هماهنگ برگزار شده که تعداد یک هزار و 397 نفر از کارآموزان بخش دولتی و آزاد موفق به شرکت در این آزمون‌ها شده‌اند.

    خبرگزاری فارس: ارائه 6 میلیون و 400 هزار نفر ساعت آموزش در‌ مرکز ‌فنی و حرفه‌ای ICT زاهدان
    منبع:خبرگزاری فارس
     

    شهادت درجه‌دار «کیخایی» و مجروح شدن یک سرباز ‌وظیفه‌/ سردار رحیمی عازم سراوان شد

    به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، شب گذشته اشرار مسلح با تماس با 110 ماموران نیرو‌ی انتظامی را به محل کمین خود هدایت می‌کنند و ستوان سوم آیت‌‌ خانعلی‌پور، گروهبان یکم مرتضی مالکی ‌و سرباز وظیفه محمدرضا نظریان را به شهادت می‌رسانند.

    از همان شب گذشته اقدامات پلیسی برای شناسایی عاملان شهادت ماموران نیروی انتظامی آغاز شده و دقایقی پیش نیز سردار رحیمی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز برای بررسی بیشتر موضوع با بالگرد عازم شهرستان سراوان شد.

    بر اثر حادثه دیگری صبح امروز در سراوان، ‌درجه‌دار پرویز کیخایی شهید و یک سرباز وظیفه ‌مجروح شده است.

    خبرگزاری فارس: شهادت درجه‌دار «کیخایی» و مجروح شدن یک سرباز ‌وظیفه‌/ سردار رحیمی عازم سراوان شد
     
     
     
    منبع:خبرگزاری فارس
     
     
     

    جزییات رانت هفت‌هزار میلیاری در دولت‌ قبل

    جزییات رانت هفت‌هزار میلیاری در دولت‌ قبل
    به گزارش ایسکانیوز ارسلان فتحی پور گفت: کمیسیون اقتصادی با بررسی های صورت گرفته تمام اسناد و مدارک مربوط به این پرونده را تهیه کرده و گزارش آن در جلسه غیر علنی مجلس به نمایندگان ارائه شد و هم اکنون نیز این پرونده به قوه قضائیه ارسال شده است. فتحی پور با بیان اینکه این رانت در دولت دهم انجام شده است، گفت: مسئولان دولت در زمان وقوع این رانت باید پاسخگو باشند.

    این در حالیست که در شهریور ۱۳۹۰ مسئولین و رسانه ها از کشف سواستفاده بزرگ در بانک‌های ایران خبر دادند که شخصی بنام مه آفرید امیرخسروی توانست مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان ( سه تریلیون تومان ) و یا ۲۸۰۰ میلیارد تومان را از شبکه‌های بانکی ایران به سرقت ببرد. این بزرگترین سو استفاده مالی در تاریخ ایران بوده‌است. این اختلاس که از طریق بانک صادرات ایران انجام و کشف شده‌است منجر به لغو مجوّز بانک آریا و دستگیری رئیس آن امیر منصور آریا و افراد دیگری شده‌است.

    بانک ملی، بانک سامان، بانک سپه، بانک صنعت و معدن و بانک پارسیان از جمله بانک‌های درگیر در سو استفاده مالی بوده‌اند. هنگام بررسی پرونده مشخص شد که محمودرضا خاوری مدیرعامل بانک ملی ایران در سو استفاده مالی سه هزار میلیاردی دخیل بود. وی قبل از دستگیری به کانادا گریخت.

    نیمی از سوری‌ها نیازمند کمک‌ فوری هستند

    ه گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، والری آموس، نماینده دبیرکل سازمان ملل در بخش حقوق بشر و هماهنگ‌کننده امداد رسانی در شرایط اضطراری، هشدار داد که 11 میلیون نفر (بیش از نیمی از ساکنان سوریه) به کمک فوری نیاز دارند. 7 / 4 میلیون نفر از این جمعیت در مناطقی زندگی می‌کنند که دسترسی به آنجا سخت است. آموس خطاب به شورای امنیت گفت: خشونت بی‌رحمانه ادامه دارد. از حدود یک ماه گذشته از نیمه ماه اوت، 1 / 4 میلیون نفر کمک‌های غذایی و 5 / 16 میلیون نفر هم از سوی آژانس امداد سازمان ملل، آب آشامیدنی سالم دریافت کرده‌اند. این در حالی است که تعداد ساکنان سوریه حدود 18 میلیون نفر برآورد شده است.

    نماینده دبیرکل سازمان ملل در بخش حقوق بشر در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در هفته گذشته اعلام کرد که کشورهای عضو متعهد شده‌اند یک میلیارد دلار برای حمایت از امدادها به مردم داخل سوریه و کشورهای همسایه این کشور که پناهندگان سوری را پناه داده‌اند، پرداخت کنند.
    با این حال آموس هشدار داد در صورتی که حمایت مالی جدیدی صورت نگیرد، سازمان جهانی غذا مجبور می‌شود تا دو ماه آینده عملیات امدادرسانی خود را متوقف کند.

    آمریکا: همچنان خواستار عزل بشار اسد از قدرت هستیم

    نماینده آمریکا در سازمان ملل می‌گوید واشنگتن موضعش در قبال سوریه را تغییر نداده و کماکان به دنبال عزل وی از قدرت است. «سامانتا پاور»، نماینده آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشورش موضع خود در قبال بشار اسد، را تغییر نداده گفت واشنگتن کماکان به دنبال عزل وی از قدرت است. خانم پاور گفت: «ما همچنان باور داریم که رژیم اسد جذب‌کننده تروریسم است. مخالفان میانه‌رو سوریه بهترین جایگزین برای رژیم اسد و بهترین نیروی موازنه در برابر گروه داعش هستند.» نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد دولت بشار اسد نه توان شکست دادن داعش را دارد و نه تمایلی به انجام این کار دارد. وی علی‌رغم این افزود که اولویت فعلی آمریکا شکست نیروهای داعش است.

    در همين حال، نیروهای گروه ترورییستی داعش با وجود ادامه درگیری‌های خود با افراد مسلح کرد به پیشروی خود به سمت شهر کوبانی در شمال سوریه در نزدیکی مرز با ترکیه ادامه می‌دهند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که افراد مسلح داعش در فاصله دو کیلومتری یا سه کیلومتری شهر کردنشین کوبانی هستند و در تلاشند این شهر را تحت تصرف خود درآورند.

    رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که آنها تا این شهر فقط یک دشت فاصله دارند. در همین راستا خبرنگار الجزیره گزارش داد که افراد داعش به کندی از سمت شرق به این شهر نزدیک می‌شوند. همزمان یک منبع نظامی و یگان‌های کرد نیز پیش‌بینی کردند که درگیری‌ها ظرف چند روز آتی به داخل این شهر که در استان حلب قرار دارد، کشیده شود.

    در واکنش به این پیشروی‌های داعش، جنگنده‌های آمریکایی دست به سه حمله هوایی به مزرعه داود در شرق کوبانی زدند. منابع اعلام کردند که این سه حمله از 11 حمله‌ای صورت گرفته در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در سوریه انجام شده است. در همین راستا صالح مسلم، رهبر حزب اتحادیه دموکرات کردهای سوریه هشدار داد، در صورتی که کشورهای غربی هر چه سریع‌تر سلاح‌هایی برای نیروهای کرد نفرستند کشتار دسته جمعی در کوبانی رخ خواهد داد.

    از سوی دیگر، آنکارا در پی سقوط سه خمپاره در ترکیه که به دلیل درگیری‌ها در کوبانی شلیک شده بود نیروهای بیشتری را در مناطق مرزی خود با کوبانی مستقر کرد. همزمان بولنت آرینچ، معاون نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که نیروهای داعش به سمت مقبره سلیمان شاه در شمال سوریه در حال پیشروی هستند. این مقبره در کریدوری قرار دارد که ترکیه آن را متعلق به حاکمیت خود می‌داند و سربازان ترکیه‌ای از آن نگهبانی و حراست می‌کنند.

    ترکیه اعلام کرده است که براساس توافق منعقد شده با فرانسه در سال 1921، از مقبره سلیمان شاه، جد موسس امپراتوری عثمانی دفاع خواهد کرد. این توافق با فرانسه در سال 1921 در شرایطی منعقد شد که سوریه تحت استعمار فرانسه قرار داشت. پیشتر یک روزنامه نزدیک به دولت ترکیه گزارش داد که حدود 1000 نیروی داعش این مقبره را محاصره کرده‌اند و امکان به اسارت گرفتن 36 سرباز ترکیه‌ای که از این مقبره حراست می‌کنند، وجود دارد.

    از سوی دیگر، مخالفان سوری امروز (چهارشنبه) اعلام کردند که جنگنده‌های ائتلاف پایگاه‌های وابسته به داعش را در استان حلب واقع در شمال غرب سوریه هدف قرار دادند. شبکه سوریا پرس گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف پایگاه‌های داعش را در شهر مارع در استان حلب هدف قرار دادند. قرار است پارلمان ترکیه فردا درخواست دولت را در زمینه انجام عملیات در خارح از خاک این کشور را بررسی کند.
    آرینچ گفت: واگذاری اختیار انجام عملیات ارتش شامل مقابله با تمام تهدیدات و خطرات احتمالی خواهد شد. وی پیش‌بینی کرد که تمام احزاب در پارلمان با این لایحه موافقت کنند.

     

    منبع بهارنیوز

    اعتراض رسمي ايران به ناداوري‌هاي كشتي

    اعتراض رسمي ايران به ناداوري‌هاي كشتي

    امروز در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی کریم‌فر به دلیل ناداوری در رقابت امروز با نماینده کره جنوبی از دور رقابت‌ها کنار رفت. با توجه به اینکه این مشکل در کشتی عبدولی نیز رخ داده بود کمیته ملی المپیک ایران امروز با امضای کیومرث هاشمی اعتراض رسمی خود را به اتحادیه کشتی آسیا و همچنین کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی اعلام کرد. احتمال تغییر رای وجود ندارد اما به دلیل ناداوری‌های مسابقات کشتی کمیته ملی المپیک در نظر دارد با اعتراض رسمی خود جلوی این عمل کره‌ای‌ها را در رقابت‌های آینده و در دیگر رشته ها بگیرد.

    هیچ کدام از فرنگی کاران ایران در چهار وزن دوم موفق نشدند به فینال بازی‌های آسیایی راه یابند تا به این ترتیب کشتی فرنگی ایران فقط دو طلا در بازی‌های آسیایی کسب کند. کشتی‌گیران فرنگی کار ایران در روز پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی اینچئون در چهار وزن به روی تشک رفتند، اما در کمال ناباوری هیچ کدام از آنها به فینال نرسیدند تا حبیب الله اخلاقی و مهدی علیاری تنها طلایی های ایران باشند.

    در وزن 66 کیلوگرم افشین بیابانگرد که یک هفته‌ مانده به آغاز مسابقات نامش در لیست نفرات اعزامی به جای امید نوروزی مصدوم گنجانده شد و تنها یک هفته‌ فرصت داشت تا 8 کیلوگرم از وزن خود کم کند، در دور اول در مرحله یک هشتم نهایی مقابل روسلان سارف از قرقیزستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه‌ هشت بر صفر پیروز شد، اما در مرحله یک چهارم نهایی مقابل هانسون ریو از کره جنوبی سه بر صفر باخت تا با توجه به صعود حریفش به فینال در گروه شانس مجدد برای کسب مدال برنز مقابل حریفی از چین به روی تشک برود.

    در 75 کیلوگرم پیام بویری، کشتی‌گیر جوان ایرانی که به تازگی قهرمانی جوانان جهان را از آن خود کرده بود، در کشتی اول نوربک خاشیمبکوف از ازبکستان را با نتیجه‌ 9 بر پنج برد. سپس سینگ کورپت از هند را با نتیجه‌ هفت بر دو شکست داد. بویری اما در مرحله نیمه نهایی مقابل تاکاهیرو کانوکوبو از ژاپن در حالی که کشتی یک بر یک مساوی به پایان رسید، به علت گرفتن یک اخطار بیشتر از حریف بازنده شد تا او نیز شانسی برای رسیدن به مدال طلا نداشته باشد.وی برای کسب مدال برنز مقابل آتایف از ترکمنستان قرار میگیرد.

    مجتبی کریم فر، دیگر کشتی‌گیر ایرانی بود که در وزن 85 کیلوگرم در دور اول عیسی شاهی از اردون را با نتیجه‌ هشت بر صفر شکست داد، اما در مرحله یک چهارم مقابل سئول لی از کره جنوبی در حالی که پنج بر یک پیش بود، به علت ناداوري آشكار سه اخطاره شد و به این ترتیب کشتی را واگذار کرد تا او نیز از رسیدن به فینال باز ماند. وی نیز با توجه به حضور حریفش در فینال برای کسب مدال برنز به روی تشک می‌رود.

    بشیر باباجان زاده، نماینده سنگین وزن ایران که پیش از آغاز مسابقات از او به عنوان یکی از شانس‌های مسلم کسب مدال طلا نام می‌بردند در ابتدای کار خود دالال از هند را هشت بر صفر برد، اما در ادامه مقابل نورماخان تینالیف از قزاقستان در حالی که زور حریف بر او چربیده بود و نماینده ایران نفس چندانی برای ادامه مبارزه نداشت، یک بر صفر شکست خورد تا در نهایت کشتی فرنگی ایران در چهار وزن دوم هیچ فینالیستی نداشته باشد.نماینده 130 کیلوگرم ایران نیز در مرحله شانس مجدد برای رسیدن به مدال برنز به روی تشک خواهد رفت.

    پس از کسب دو مدال طلا و یک مدال برنز در سه وزن ابتدایی مسابقات کشتی فرنگی و درخشش فوق‌العاده‌ فرنگی کاران در روز نخست این انتظار می‌رفت تا امروز نیز شاهد درخشش فرنگی کاران و کسب مدال‌های طلا باشیم، اما این امر میسر نشد. چشم کاروان ورزشی ایران با توجه به رقابت بسیار نزدیک با قزاقستان رده چهارمی که تنها با یک طلا بیشتر بالاتر از ایران ایستاده است، بیشتر از همه به موفقیت فرنگی‌کاران بود اما حالا چشم امید ورزش ایران به رشته‌های باقی مانده است.

     

    منبع بهارنیوز

    مفقود شدن عجیب دختران و زنان در اروپا

    مفقود شدن عجیب دختران و زنان در اروپا
    صدها دختر و زن جوان در حال ترک خانه های خود در کشورهای غربی با هدف پیوستن به گروه های افراطی در خاورمیانه هستند. افزایش تعداد این دختران موجب افزایش نگرانی سرویس های مبارزه با تروریسم در غرب شده است. این دختران و زنان جوانان به طرزی عجیب ناپدید شده و سپس در عراق و یا سوریه مجددا ظاهر می شوند. به نوشته روزنامه گاردین، مقصد دختران جوانی که تنها 14 و یا 15 سال سن دارند سوریه است. هدف اصلی این دختران آوردن فرزند برای افرادی است که علیه دولت سوریه و عراق در حال جنگ هستند و در حقیقت تعداد کمی از این دختران و زنان جوان سلاح به دست گرفته و وارد مبارزه مسلحانه می شوند.

    بر همین اساس زنان و دختران جوان 10 درصد از تعداد کسانی که اروپا، شمال امریکا و استرالیا را به مقصد خاورمیانه ترک می کنند تشکیل می دهند. در میان کشورهای غربی فرانسه بیشترین آمار دختران و زنان عزیمت کرده به سوریه و عراق را به خود اختصاص داده و بر اساس آمار رسمی 63 دختر فرانسوی که 25 درصد از کل دختران غربی حاضر در سوریه را تشکیل می دهند هم اکنون در این کشور به سر می برند.

    "لوئیس کاپریولی" رئیس سابق آژانس امنیت فرانسه در این رابطه می گوید: در بسیاری از این موارد دخترانی که خانه خود را با هدف پیوستن به گروه های افراطی ترک می کنند دیدی رمانتیک نسبت به این موضوع داشته و مردانی که در سوریه و عراق در حال جنگ هستند را برادران خود دانسته و معتقدند که برای توسعه افکار آنها باید فرزندانی را برایشان بیاورند.

    گاردین در ادامه به بازداشت افراد مختلف در این رابطه اشاره کرده و می نویسد: پنج نفر از جمله یک برادر و خواهر در ابتدای ماه جاری در فرانسه به اتهام عضویت در گروهی در این کشور که در امر به خدمت گرفتن دختران و زنان جوان و اعزام آنها به خاورمیانه فعالیت داشت، بازداشت شدند. مقامات امنیتی انگلیس نیز معتقدند که در حدود 50 زن و دختر جوان بریتانیایی به گروه داعش پیوسته اند که اغلب آنها در شهر رقه در سوریه حضور دارند. بر همین اساس تحقیقات انجام شده در مرکز مطالعات رادیکال شدن در کینگز کالج لندن، نشان می دهد اغلب دختران غربی سفر کرده به سوریه بین 16 الی 24 سال سن دارند.

    برهمین اساس 14 دختر استرالیایی نیز در این لیست قرار دارند و از کشور آلمان نیز 40 دختر و زن جوان با هدف پیوستن به داعش در عراق و سوریه، خارج شده اند که کم سن و سال ترین آنها فقط 13 سال دارد و همین امر موجب شده تا مقامات این کشور در مورد افزایش تفکرات رادیکال در میان نوجوانان نگران شوند.

    "هانس جرج ماسن" رئیس اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی فرانسه، در این رابطه می گوید: این زنان و دختران جوان اطلاعات لازم در مورد ازدواج با جنگجویان جوان، جهاد نکاح، و نحوه ترک خانواده و پیوستن به این گروه ها را از اینترنت بدست می آورند. هنوز آمار دقیقی در مورد تعداد دختران آمریکایی که به داعش پیوسته اند وجود ندارد اما "دیوید گارتن اشتاین روز" از کارشناسان مبارزه با تروریسم در موسسه دفاع از دموکراسی در واشنگتن، می گوید: پیوستن زنان و دختران به داعش موجب نگرانی است اما نمی توان گفت این پدیده در حال همه گیر شدن است.

    "کریم پاکزاد" از کارشناسان موسسه روابط بین الملل و استراتژیک فرانسه، نیز در این رابطه می گوید: برخی از این زنان و دختران جوان دیدگاهی رومانتیک درباره جنگ و جنگجویان دارند. در این میان علاقه زیادی به بریدن سر و گلو وجود دارد. برای آنکه این یک تجربه ارزشمند برای آنها محسوب می شود و برخی از آنها ممکن است در میان گروه های افراطی از احترام بیشتری در مقایسه با محل زندگی خود برخوردار شوند. اما "شایسته گوهر" از اعضای شبکه زنان مسلمان انگلیس، در این رابطه می گوید: جزئیات کمی درباه انگیزه زنان و دختران جوان در پیوستن به این گروه های افراطی و سرنوشت آنها بعد از حضور در این گروه ها وجود دارد.

    بر اساس این گزارش، رسانه های اجتماعی (شبکه های اجتماعی) نقشی مهم در تحریک زنان و دختران جوان برای حضور در سوریه و عراق دارند زیرا عکس های متعددی از زنانی که با خود اسلحه و مهمات جنگی حمل کرده و یا سرهای بریده شده را در دست دارند منتشر شده است.هر چند پیشتر گزارش های در مورد پیوستن دختران غربی به گروه های افراطی در خاورمیانه منتشر شده بود اما گزارش گاردین یکی از معدود مواردی است که به طور دقیق به این موضوع، انگیزه های عاملان این اقدام و تعداد افرادی که از هر کشور به گروه های تروریستی پیوسته اند می پردازد.
     
    منبع بهارنیوز

    شرایط جدید عضویت در خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان اعلام شد

    زاهدان-خبرگزاری مهر: مدیر خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان از اعمال اصلاحیه جدید اساسنامه خانه مطبوعات و تغییر در شرایط عضویت و حق رای خبر داد.

    بابک رحیمیان در گفتگو با مهر بیان داشت: با توجه به اینکه تعداد اندکی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در استان دارای مدرک دیپلم اما با سابقه مطبوعاتی چندین ساله هستند لذا با پیگیری های اداره ارشاد اسلامی و  همکاری معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اسلامی شرایط جدیدی برای عضویت و حق رای اعمال شد.

    وی افزود: در این راستا مقرر شده است به ازای هر 7 سال سابقه کاری یک مقطع تحصیلی بالاتر برای دارندگان مدرک دیپلم در نظر گرفته شود.

    وی گفت: با این اصلاحیه افراد متقاضی دارای مدرک دیپلم که دارای سابقه 14 سال کار مطبوعاتی هستند از ارایه مدرک لیسانس برای حضور در انتخابات معاف هستند و قادر به شرکت در انتخابات و حق رای خواهند بود.

    وی افزود: همچنین جانبازانی که در عرصه مطبوعات و رسانه‌های استان فعالیت دارند مدارک تحصیلی آنها با یک مقطع تحصیلی بالاتر منظور خواهد شد و با این تبصره افرادی که دارای مدرک فوق دیپلم هستند مجاز به حضور و رای گیری در انتخابات خانه مطبوعات هستند.

    رحیمیان ابراز داشت: همچنین شرط دارا بودن حداقل سابقه سه ماه بیمه خبرنگاری قبل از انتخابات به دو ماه تقلیل یافته است و متقاضیان دارای دو ماه سابقه بیمه منتهی به انتخابات از حق رای برخوردار هستند.

    وی در خصوص فعالان و خبرنگارانی که در خبرگزاری ها و رسانه های کشوری فعالیت داشته اما در سایر سازمان‌ها و یا دوایر دولتی مشغول به کار هستند و بیمه آنها از طریق سایر دستگاه ها پرداخت می شود نیز افزود: این افراد نیز مجاز به حضور در انتخابات خانه مطبوعات و واجد شرایط رای گیری خواهند بود.

    مدیر خانه مطبوعات همچنین در خصوص عضویت اعضای افتخاری نیز گفت: افرادی که در رسانه‌های فعال همکاری دارند در صورتی که رسانه مورد نظر در دو ماه منتهی به صدور معرفی نامه به طور مرتب بر اساس دوره انتشار مصوب انتشار یافته باشد اعم از رابط خبری، مترجم، ویراستار یا نویسنده می توانند به عنوان عضو افتخاری پذیرش شوند.

    وی گفت: همچنین افرادی که به عنوان روزنامه نگار آزاد یا پاره وقت که شغل اصلی آنا روزنامه‌نگاری نیست مشروط به اینکه انتشار حداقل ۲۰ مطلب در فاصله یک سال داشته باشند می تواند به اعضای افتخاری خانه مطبوعات بپیوندند.

    رحیمیان ادامه داد: مشاغل مرتبط با رسانه از جمله چاپ، توزیع، فروش، خدمات فنی، ویزیتوری و همکاران اداری می توانند به عنوان اعضای افتخاری در خانه مطبوعات فعالیت کنند.

    وی اعضای افتخاری را از پرداخت ورودیه و حق عضویت طبق اساسنامه جدید معاف دانست و افزود: اعضای افتخاری از تسهیلات و خدمات خانه مطبوعات می توانند بهره مند شوند اما امکان نامزدی در انتخابات یا رای دادن به هیئت مدیره را ندارند.

    منبع خبرگزاری مهر

    مدیر جدید شیلات سیستان معرفی و منصوب شد

    زاهدان-خبرگزاری مهر: مدیرجدید شیلات سیستان طی مراسمی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان شیلات ایران و جمعی از مسئولان محلی معرفی و منصوب شد.

    به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که صبح سه شنبه در تالار اجتماعات فرمانداری شهرستان زابل با حضور جمعی از مسئولان محلی برگزار شد محب علی سیستانی به عنوان مدیرجدید شیلات سیستان معرفی و منصوب شد.

    مدیر جدید شیلات سیستان در این مراسم با تاکید بر لزوم تدوین برنامه راهبردی توسعه فعالیت های شیلاتی در آبهای داخلی اظهار داشت: مکانیزه سازی آبرسانی به مزارع کشاورزی با شعار هر مزرعه کشاورزی یک استخر پرورش ماهی از برنامه های پیش روی وی است.

    محب علی سیستانی بیان داشت: توانمندسازی جوامع صیادی و آبزی پروری و تشکیل اتاق فکر با حضور متخصصان و کارشناسان از جمله طرح هایی است که به جد آنها را دنبال خواهد کرد.

    در این مراسم که با حضور مدیر بنادر ماهیگری شیلات ایران، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و امام جمعه شهرستان زهک برگزار شد همچنین از زحمات حسن خمر مدیر اسبق شیلات سیستان قدردانی شد.

    به گزارش خبرنگار مهر، سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با دریای عمان  و فعالیت های شیلاتی در جنوب استان و همچنین فعالیت های صیادی در شمال استان و به واسطه دریاچه هامون و چاه نیمه ها دارای دو اداره کل شیلات است.

    در حال حاضر سکان هدایت شیلات جنوب استان به دست محسن علی گلشنی است و مدیریت شیلات سیستان در شمال استان را از امروز محب علی سیستانی بر عهده گرفت.

    منبع خبرگزاری مهر

    نتایج ایران در پایان روز یازدهم/ شش مدال، ایران را به قزاقستان نزدیک کرد

    ورزشکاران ایرانی در پایان یازدهمین روز از بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌‎جنوبی 4 مدال طلا و 2 برنز دیگر بدست آوردند تا فاصله کاروان ورزش کشورمان با قزاقستان در جدول بازی‌ها به حداقل برسد.

    به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اینچئون، در یازدهمین روز از بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی، کاروان ایران موفق شد توسط حبیب‌الله اخلاقی و مهدی علیاری در کشتی فرنگی، احسان حدادی در پرتاب دیسک و مسعود حجی‌زواره به 4 مدال طلا دست یابد.

    همچنین سعید عبدولی که با حق خوری داوران از رسیدن به فینال باز ماند، در نهایت به مدال برنز وزن 71 کیلوگرم کشتی فرنگی دست یافت. سوسن حاجی‌پور هم در دیدار نیمه نهایی وزن 53- کیلوگرم مقابل حریفی از چین تایپه مغلوب شد و به مدال برنز رسید.

    با توجه به کسب این مدال‌ها، کاروان ایران در پایان روز یازدهم بازی‌های آسیایی، صاحب 14 مدال طلا، 11 نقره و 10 برنز شد و جایگاهش در رتبه پنجم این بازی‌ها را قطعی کرد.

    درخشش تیم‌های کبدی مردان و زنان
    تیم ملی کبدی بانوان ایران با شکست چین تایپه به مرحله نیمه نهایی راه یافت و مدال برنز خود را قطعی کرد.

    تیم ملی کبدی مردان ایران نیز در دومین رقابت خود در بازی‌های آسیایی اینچئون مقابل تیم کره‌جنوبی میزبان این بازی‌ها به پیروزی دست یافت و ضمن صعود به مرحله نیمه‌نهایی، برنز خود را قطعی کرد.

    حذف کرمی، طلای حجی‌زواره و برنز حاجی‌پور
    یوسف کرمی سرگروه تیم ملی تکواندو ایران که یکی از شانس‌های کسب مدال طلا در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی بود، در اولین مبارزه خود برابر حریفی از ازبکستان شکست خورد تا وداع تلخ و زودهنگامی با این دوره از بازی‌ها داشته باشد.

    مسعود حجی‌زواره که با کسب سه پیروزی متوالی راهی دیدار پایانی وزن 74- کیلوگرم شده بود، در جدال برای کسب مدال طلای هفدهمین دوره بازیهای آسیایی به مصاف "نیکیتا رافائلوویچ" از ازبکستان رفت و با پیروزری مقابل این حریف در راند طلایی به مدال طلا دست یافت.

    در وزن 53- کیلوگرم رقابتهای تکواندو بانوان در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی، سوسن حاجی‌پور که با دو پیروزی به مرحله نیمه‌نهایی راه يافته بود، در این مرحله مقابل "یانگ ون" از چین‌‎تایپه با نتیجه 5 بر صفر شکست خورد و به نشان برنز دست پیدا کرد.

    2 طلا و یک برنز در کشتی فرنگی
    حبیب‌الله اخلاقی در دیدار فینال وزن 80 کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی برابر "تسوكاسا تسوروماكی" از ژاپن نفر دوم بازی‌های آسيايی گوانگجو ایستاد و توانست با نتیجه 5 بر یک بر حریف غلبه کرده و نخستین طلای کشتی فرنگی ایران در این بازی‌ها را بنام خود ثبت کند.

    مهدی علیاری در دیدار فینال وزن 98 کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی برابر "ژائو دی" از چين قرار گرفت و موفق شد با نتیجه 8 بر صفر از سد حریف چینی خود بگذرد و طلای این بازی‌ها را بر گردن آویزد.

    سعید عبدولی که با ناداوری از رسیدن به فینال بازماند، در دیدار رده‌بندی وزن 71  کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی برابر "ياداو" از هند قرار گرفت و موفق شد با پیروزی 6 بر صفر مدال برنز این بازی‌ها را کسب کند.

    پرتاب احسان حدادی هم به طلا تبدیل شد
    در مسابقات پرتاب دیسک نیز احسان حدادی در پرتاب نخست دیسک را 56 متر و 37 سانتی پرتاب کرد و در پرتاب دوم هم رکورد 65 متر و 11 سانتی متر را به نام خود ثبت کرد.پرتاب سوم وی خطا بود و در پرتاب چهارم نیز رکورد 63 متر و 77 سانتی متر را ثبت کرد و پیش از پایان رقابت‌ها، طلای خود را قطعی کرد.پرتاب پنجم وی 64 متر و 89 سانتی متر بود و حدادی در پرتاب ششم نیز رکورد 64 متر و 47 سانتی متر را ثبت کرد. محمد صمیمی در این ماده چهارم شد.

    مریم طوسی در دوی 200 متر با زمان 23 ثانیه و 66 صدم ثانیه فینالیست شد. همچنین در مرحله مقدماتی دوی 200 متر مردان نیز حسن تفتیان با رکورد 21 ثانیه و 39 صدم ثانیه در گروه خود دوم شد و به نیمه نهایی صعود کرد. ابارقی هم جواز حضور در نیمه نهایی را کسب کرد.

    سجاد مرادی نیز با تشخیص کادر پزشکی از شرکت در دوی 800 متر انصراف داد..

    هادی سپهرزاد در ماده دوی 100 متر دهگانه بازی‌های آسیایی اینچئون کار خود را آغاز کرد و در اولین ماده این رشته به مقام دومی رسید. سپهرزاد در گروه خود با زمان 11.14 دوم شد. در پرش طول سپهرزاد با 6.75 در رده نهم قرار گرفت. در ماده  پرتاب وزنه وی با پرتابی معادل 15.78 اول شد و 838 امتیاز به دست آورد. در پرش ارتفاع رکورد 1.90 را ثبت و 714 امتیاز کسب کرد. سپهرزاد در آخرین ماده روز نخست با زمان 50.85 در دوی 400 متر در رده چهارم قرار گرفت.

    دو مدال برنز بوکس قطعی شد
    جاسم دلاوری بوکسور وزن 91+ کیلوگرم تیم ملی بوکس در بازی‌های آسیایی اینچئون با برد مقابل حریف کره‌جنوبی خود به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد. ضمن اینکه سجاد محرابی بوکسور وزن 75 کیلوگرم تیم ملی ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون با باخت مقابل حریف قزاقستانی خود از راهیابی به مرحله نیمه نهایی بازماند.

    علی مظاهری هم نماینده وزن 91 کیلوگرم تیم ملی ایران در مصاف با بوکسور مغولستان به پیروزی رسید و ضمن قطعی کردن مدال برنز خود به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

    دوچرخه‌سواران کوهستان ایران در رده‌های نهم و دهم
    فراز شکری و پرویز مردانی در فینال کراس کانتری دوچرخه‌سواری به ترتیب به رتبه‌های نهم و دهم رسیدند.

    تیم ملی تنیس روی میز ایران از سد قطر گذشت
    رقابتهای تنیس روی میز بازی‌های آسیایی از صبح امروز آغاز شد که طی آن تیم ملی ایران متشکل از نوشاد عالمیان و افشین نوروزی در نخستین بازی خود به مصاف قطر رفت و این تیم را در سه ست متوالی از پیش روی برداشت. تیم کشورمان به ترتیب با امتیازات 11 بر 7، 12 بر 10  11 بر 6 این تیم را شکست داد.

    احمد احمدی در بادبانی نهم شد
    دور یازدهم و دوازدهم مسابقات بادبانی در ماده لیزر امروز برگزار شد و مدال‌آوران این رشته نیز مشخص شدند. نمایندگان کره‌جنوبی، مالزی و سنگاپور به ترتیب اول تا سوم شدند. احمد احمدی تنها نماینده ایران در پایان 12 دور از برگزاری این مسابقه جایگاه نهم را کسب کرد.

    جدول رده‌بندی بازی‌های آسیایی:

     

    مدال آوران ایران در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی:
    مدال طلا:
    نجمه خدمتی (تیراندازی)، محسن محمدسیفی (ووشو)، محسن شادی (روئینگ - قایقرانی)، محمد دانشور (کایرین - دوچرخه‌سواری)، بهداد سلیمی (وزنه‌برداری)، اسماعیل عبادی (تیراندازی با کمان)، رضا یزدانی (کشتی آزاد)، مسعود اسماعیل‌پور (کشتی آزاد)، میثم مصطفی جوکار (کشتی آزاد)، پرویز هادی (کشتی آزاد)، مسعود حاجی‌زواره (تکواندو)، احسان حدادی (دوومیدانی - پرتاب دیسک) و حبیب‌الله اخلاقی و مهدی علیاری (کشتی فرنگی).

    مدال نقره:
    نرجس امام‌قلی‌نژاد (تیراندازی)، الهه منصوریان (ووشو)، تیم تیراندازی تفنگ بادی 10 متر بانوان، حمیدرضا لادور (ووشو)، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر، کیانوش رستمی (وزنه‌برداری)، لیلا رجبی (پرتاب وزنه)، آروین معظمی گودرزی (دوچرخه‌سواری)، احمدرضا طالبیان (کایاک تک نفره قایقرانی) و علی آقامیرزایی و سعید فضل‌الله (کایاک قایقرانی) و عزت‌الله اکبری (کشتی آزاد).

    مدال برنز:
    سجاد عباسی (ووشو)، تیم روئینگ چهار نفره بانوان، سولماز عباسی (روئینگ - قایقرانی)، تیم روئینگ دو نفره مردان، تیم کامپوند مردان، حسین عسگری (دوچرخه‌سواری)، آرزو حکیمی (کایاک تک نفره قایقرانی)، عادل مجللی (کانو قایقرانی)، سوسن حاجی‌پور (تکواندو) و سعید عبدولی(کشتی فرنگی).

    هفدهمین دوره بازیهای آسیایی تا روز 12 مهرماه ادامه خواهد داشت و کاروان ورزش ایران در رشته های کشتی فرنگی، کاراته، والیبال، بسکتبال و حتی بوکس شانس کسب مدال طلاست و به نظر می رسد در روزهای آینده ورزش ایران می تواند خود را به بیست مدال طلای دوره گذشته برساند. البته کسب عنوان چهارمی دوره گذشته به عملکرد ورزشکاران قزاقستان نیز بستگی دارد.

    منبع:khabarfarsi.com

    کسب رتبه برتر رشته تفسیر قرآن توسط دانشجوی دانشگاه ازاد اسلامی خاش

    دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش نفر اول نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان منطقه ۱۴ دانشگاه ازاد اسلامی شد.http://www.gandompress.ir/wp-content/uploads/2014/09/66.jpg

    در این دوره از مسابقات که  ۲۶۰ نفر دانشجو در رشته های مختلف اعم از نماز و احکام خواهران و برادران ، زندگی پیامبر(ص)، تفسیر ، ترجمه قرآن کریم و … شرکت داشتند , خانم معصومه مقدمی منفرد دانشجوی رشته علوم اقتصادی دانشگاه ازاد اسلامی واحد خاش با ۹۷۵ امتیاز موفق به کسب رتبه برتر رشته تفسیر در نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان منطقه ۱۴ دانشگاه ازاد اسلامی شد.

    IMG_1237

     

     

     

     

     

     

    منبع گندم پرس

    یک نماینده به تعداد نمایندگان استان درمجلس دهم افزوده خواهد شد

    نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه طرح افزایش تعداد نمایندگان به زودی در صحن‌ علنی مجلس بررسی می‌شود ، گفت: بر اساس این طرح تعداد نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۱۰ نفر افزایش می‌یابد.

    به گزارش گندمـــ پرس محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: این طرح در نشست پایانی کمیسیون بررسی نهایی و به تصویب رسید و در هفته‌های بعد از تعطیلات مجلس در صحن علنی مجلس رسیدگی می شود.

    نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در ۲۰ استان کشور حدود ۲۰ نماینده اضافه شده‌اند، افزود: این استان‌ها برای افزایش تعداد نمایندگان خود اصلاحاتی را در ترسیم حوزه‌های انتخابیه انجام می‌دهند.

    وی درباره اسامی استان‌های دارای افزایش تعداد نماینده مجلس ، توضیح داد : بر اساس طرح افزایش تعداد نمایندگان و اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه، استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی، همدان، قزوین، فارس، چهارمحال و بختیاری، البرز، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، مازندران، کرمانشاه، تهران، بوشهر، اصفهان، خوزستان و لرستان مشمول این طرح شده و هر یک از آن‌ها دارای یک نماینده اضافه می‌شوند.

    نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق لایحه اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها، تعداد نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۱۰ نفر افزایش می‌یابد.

     

     

     

     

     

     

     

     

    منبع گندم پرس

    جشنواره انجمن خیرین اندیشه ساز در شهرستان هیرمند

    انجمن خیرین اندیشه ساز که پیشنهادی از اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان به دولت بود ، پس از تایید توسط دولت به اجرا درآمد و در سایر استان های کشور اجرا شده و هم اکنون پس از چنین نوبت برگزاری این جشنواره نوبت به برگزاری این جشنواره در شهرستان مرزی هیرمند رسید .

    این مراسم با حضور جناب آقای زورقی ( معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ) ، امام جمعه اهل تشیع و تسنن ، فرماندهی محترم سپاه ،‌ ریاست محترم آموزش و پرورش هیرمند ، معاونت محترم فرماندار ، علما ، ریش سفیدان ، فرهنگیان و سایر اقشار مردم برگزار گردید .

    زورقی با بیان اینکه : هدف از ایجاد انجمن خیرین اندیشه ساز ریشه کن کردن بی سوادیست افزود : مدرسه و مدرسه سازی همه در خدمت پرورش اندیشه ها هستند پس اندیشه بر مدرسه برتری دارد .

    وی افزود : ما با استفاده از این انجمن علاوه بر خدمات دولت محترم بر خود متکی خواهیم شد و اثرات مثبت آن را نیز شاهد خواهیم بود ، همان گونه که در چابهار به اجرا در آمد .

    58147696704814157100.jpg

    ایشان در پایان با اشاره به این که علت اکثر مردودی ها و ترک تحصیل ها در استان ، مشکلات مالی می باشد از مردم فهیم سیستان خواست تا با کمک های خود هر چند کوچک به یاری دانش آموزان بی بضاعت بشتابند .

     

    شماره حساب بانک ملی ایران

    ۰۱۰۹۹۱۲۷۴۲۰۰۰

    انجمن خیرین اندیشه ساز هیرمند

     

    منبع گندم پرس

    جزئیات زلزله شهرستان خاش

    به نقل از مهر، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳ و هفت دهم ریشتر بامداد امروز شهرستان خاش واقع در ۱۸۰ کیلومتری زاهدان را به لرزه درآورد که خوشبختانه خسارات و یا تلفاتی در بر نداشت.

    مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در این رابطه اظهار داشت: زمین لرزه ای که در ساعات نخستین بامداد امروز در ۴۳ کیلومتری شهرستان خاش به وقوع پیوست خوشبختانه خسارتی در بر نداشت.

    غلامرضا اربابی بیان داشت: این زمین لرزه به بزرگی ۳٫۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت ۲ دقیقه و ۱۹ ثانیه بامداد امروز در فاصله ۴۳ کیلومتری شهرستان خاش در مرکز استان سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست.

    وی اذعان داشت: تاکنون بر اثر وقوع این زمین لرزه که در عمق ۲۷ کیلومتری زمین و در ۳۲۶/ ۲۸ درجه عرض شمالی و ۶۳۷ / ۶۱ طول شرقی به وقوع پیوست گزارشی مبنی بر خسارت دریافت نشده است

    زلزله
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
    منبع گندم پرس

    تجلیل و بدرقه معراج شیخ جهت اعزام به مسابقات آسیایی + گلایه های فریده ظریف دوست کبدی کار عضو تیم ملی

    از کبدی و نام کهن آن برای سیستان این روزها تنها دو نام در عرصه ملی و آسیایی باقی مانده است , پس از آن  که تیم های کبدی سیستان بنا بر عدم حمایت های مادی و معنوی منحل شد , حال تنها سه بازیکن سیستانی هستند که نام کبدی سیستان را در عرصه های ملی و آسیایی فریاد خواهند زد ولاغیر.

    پس از تجلیل و حمایت مسئولین شهر زهک از هادی اشترک بازیکن تیم ملی کبدی کشورمان , نوبت به معراج شیخ بازیکن باسابقه تیم ملی کبدی آقایان و فریده ظریف دوست بازیکن تیم ملی بانوان کبدی کشور رسید تا مورد تجلیل و حمایت مسئولین شهرستان زابل قرار گیرند.

    20140911_112342

    ابتدا و شروع کار از سوی حجت السلام کیخا امام جمعه معزز زابل که نشان داده است درحمایت از نخبگان سیستانی برنامه ای مدون دارد , زده شد , وی در دیدار با معراج شیخ اظهار امیدواری نمود در برگشت از بازیهای آسیایی که ان شاالله با موفقیت تیم ملی کبدی همراه باشد مراسم تجلیل از این ورزشکاران بصورت باشکوه برگزار شود. همچنین حجت السلام کیخا طی تماسی با رئیس اداره ورزش و جوانان زابل داشتند و تاکید کردند که این مساله باید مورد توجه قرار گیرد و این ورزشکاران حمایت شوند.

    پس از آن شورای ورزش زابل که به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان زابل به همین منظور تشکیل شده بود , تشکیل و تصمیم برآن شد که روز شنبه صبح معراج شیخ از محل فرمانداری زابل بدرقه شود.

    عدم حضور اکثر هیات های ورزشی و دیگر اعضای شورای ورزش دراین جلسه از نکات تاسف برانگیز این جلسه بود.

    20140911_120747

    در نهایت صبح روز شنبه با حضور جمعی از مسئولین شهر زابل و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زابل مراسم بدرقه این ورزشکار انجام پذیرفت. دراین مراسم فریده ظریف دوست بعلت شرکت در تمرینات تیم ملی , حضور نداشت.

    لازم بذکر است مبلغ ۵ میلیون تومان از سوی فرمانداری شهرستان زابل , اداره کل ورزش و جوانان , اداره ورزش و جوانان زابل و دو تن از پیشکسوتان ورزش زابل (ناصر شهرکی و جلیل قاسمی) به وی اهداء شد.

    IMG-20140913-WA0002

    بنا براین گزارش فریده ظریف دوست کبدی کار عضو تیم ملی کبدی بانوان کشور عازم مسابقات آسیایی کره جنوبی طی تماس با گندمــ پرس گلایه های را مطرح نمود و مقرر شد در بازگشت از مسابقات آسیایی مصاحبه ای دراین خصوص با گندمــ پرس انجام دهد.

    IMG_1210_1منبع گندم پرس

    عربستان، یک ایرانی را گردن زد

    عربستان سعودی یک تبعه ایران را که به اتهام قاچاق مواد مخدر دستگیر شده بود، به اعدام محکوم کرد و این حکم با گردن زدن وی با استفاده از شمشیر به اجرا درآمد.

    به گزارش بی بی سی ، وزارت کشور عربستان، ایرانی اعدام شده را “رضا عباس فاضل ادریساوی” معرفی کرد و از اجرای حکم اعدام او در منطقه شرقی عربستان خبر داد.

    بر اساس اطلاعیه وزارت کشور عربستان، متهم “حجم زیادی حشیش” از طریق دریا قاچاق کرده بود. جزییات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است.

    به گفته دولت عربستان، سه تبعه سوریه نیز به جرم قاچاق مواد مخدر همراه با ادریساوی اعدام شده اند.

    بر اساس این گزارش، عربستان سعودی طی یک ماه اخیر 30 نفر از شهروندان کشورهای مختلف را با اتهامات گوناگون اعدام کرده است.منبع سیستان پرس

    توجه به راه و رفتار شهدا و احترام به مقام شامخ آنها وظیفه همگانی است

    علی اوسط هاشمی صبح امروز«یکشنبه» در مراسم غبار روبی مزارشهدا که بمناسبت آغاز هفته دولت با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار کرد: راهی که شهدا با تمام وجود خود را وقف آن نمودند باید با به نحو احسن از آن پاسداری کنیم.

     

     

    وی با اشاره به نقش شهدا بر روح و روان انسانها، افزود: اقتدار کشور ما به خاطر استقامت و وجود روح شهادت در بین مردم است و خداوند هم پاداش استقامت را حیات طیبه ابدی قرار داده است.

     

     

     

    نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: خدمات و راه این شهیدان همواره زنده باقی خواهد ماند زیراکه مسیر آنها در راه خدا و تبعیت از ولایت بود.

     

     

     

    وی ادامه داد: این نظام ارزان بدست نیامده است از این رو توجه به راه و رفتار شهدا و احترام به مقام شامخ آنها وظیفه همگانی است.

     

     

     

    هاشمی از سخن معروف شهدا شمع محفل بشریت هستند یاد کرد و گفت: این شمع باید همیشه روشنی بخش باشد، همانگونه ای که شهدا وجود خویش را وقف نظام کردند ما نیز باید ادامه دهنده راه آنها باشیم.

     

     

     

    به گزارش ایسنا،استاندار سیستان و بلوچستان بر معطوف کردن توجه نسل نوجوان و جوان به جایگاه شهدا تاکید کرد و افزود: عشق و آهنگی که شهدا با اتحاد و همدلی در کنار یکدیگر در جبهه‌های نبرد داشتند باید به نسل جوان و نوجوان جامعه انتقال یابد.

     

     

    در این مراسم، حاضران، مزارهای شهدا را عطرافشانی و گلباران و با آرمان ‌ای والای آنان تجدید میثاق کردند.منبع سیستان پرس

    اجرای طرح جمع آوری معتادان و متکدیان در زابل با حضور مهندس ناظری فرماندار ویژه زابل

    روز چهارشنبه  بااجرای طرحی تعدادی از   معتادان و متکدیان در زابل جمع آوری شدند این طرح که باحضور مهندس ناظری فرماندار ویژه زابل و معاون بهزیستی از بعضی از محلهای تجمع معتادان بازدید کردند IMG-20140910-WA0011

     

    IMG-20140910-WA0012

    IMG-20140910-WA0010

    IMG-20140910-WA0013

    دکتر حلیمه عالی در جمع اهالی شهرک کهک عنوان کرد۶۰۰۰ تن قیر رایگان برای آسفالت وروکش جاده ها ی روستای

    عصر روز دوشنبه سرکار خانم دکتر عالی به همراه رخشانی نسب فرماندار واعضای شورای اداری شهرستان زهک با جمع کثیری از اهالی این شهرک در یکی از مساجد دیدار داشتند در این نشست ابتدا یکی از اهالی ضمن خبر مقدم به سرکار خانم دکتر عالی و هیات همراه  به بیان مشکلات پرداخت و ادامه رخشانی نسب فرماندار شهرستان زهک  ضمن پاسخ به مشکلات مطرح شده از ناحیه مردم از حضور نماینده محترم مردم سیستان تشکر وقدردانی کرد

    سپس  دکتر عالی در سخنانی از حضور پرشور مردم در این جلسه تشکر کرد و عنوان نموده شما مشکلات موجود در منطقه رااعلام  نمایید تا ما صدای رسای شما در صحن مجلس شورای اسلامی باشیم و در ادامه سخنان خود افزود که با به اینکه با تلاش بنده ۶۰۰۰تن قیر رایگان از وزارت نفت  برای آسفالت راهها تهیه شده است بزودی کار آسفالت وروکش جاده روستایی شروع می شود و از مسئولین را ه شهرسازی خواست باتوجه به حل مشکل قیر سریعا کار بازسازی را شروع کنندDSC_0274

    DSC_0271DSC_0308

    ارتباط باماوارسال مطلب

    ارتباط باما

     

    ایمیل:shah_ooo@yahoo.com

     

    تلفن:09159423723                   

                          فقط ازطریق اس ام اس یاهو واتس اپ لاین وی چت تانگودرارتباط باشید باتشکرمحمدشاهزایی مدیروب سایت

     

    برای ارسال مطلب بایددرسایت عضوباشید

    وب سایت شاهو:مهندس  عالی برادرخانم دکتر عالی نماینده سیستان درمجلس شورای اسلامی ,  که مدتی قبل بعنوان رئیس اداره راه و شهرسازی زهک منصوب شده بود , طی حکمی از سوی مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان با حفظ سمت بعنوان سرپرست اداره راه و شهرسازی زابل منصوب شد.

    درنگاه اول بنظر می رسد که در اداره راه و شهرسازی زابل هیچ کارشناسی نبوده که بتواند برای مدتی سرپرستی و ریاست این اداره را برعهده گیرد که مدیرکل محترم و جدید اداره راه و شهرسازی مجبور شده است رئیس اداره زهک را با حفظ سمت به سرپرستی اداره زابل نیز برگزیند , اما اگر قدمی در اداره راه و شهرسازی زابل زده باشید , در هر اتاق حداقل یک کارشناس خبره مشغول خدمت رسانی به مردم است.

    نام‌نویسی بیش از ۱۰۰۰ کودک فاقد شناسنامه برای ادامه تحصیل در سیستان و بلوچستان

    به گزارش وب سایت شاهو از زاهدان، علیرضا نخعی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور استاندار، اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان از نظر ساماندهی و آماده‌سازی مدارس برای سال تحصیلی جاری اقدامات مناسبی انجام داده به طوری که، 98 درصد از دانش‌آموزان در مدارس استان ثبت‌نام کرده‌اند و از این لحاظ رتبه نخست را در سطح کشور دارا هستیم.

    وی با بیان این‌که با برنامه‌ریزی‌های مناسب و شناسایی افراد بازمانده از تحصیل نباید افراد بی‌سواد در استان داشته باشیم، افزود: در این راستا بیش از 1000 کودک فاقد شناسنامه در مدارس سطح استان به منظور ادامه تحصیل نام‌نویسی شده‌اند.

    مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین به منظور بررسی شاخص‌های بهداشتی و سلامتی دانش‌آموزان، تعداد 70 هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت شرکت کرده که این طرح در حال اتمام است.

    نخعی به ساماندهی نیروی انسانی و اجرای طرح نقل و انتقالات فرهنگیان اشاره کرد و گفت: طرح نقل و انتقالات و ساماندهی نیروهای انسانی انجام شده و هیچ نیروی مازادی در این زمینه در استان نداریم.

    وی با اشاره به امکانات و تجهیزات آموزشی مدارس استان، خاطرنشان کرد: توزیع تجهیزات و امکانات به مدارس سطح استان در قالب 110 قلم و در چهار مرحله صورت پذیرفته که تعداد 4 هزار دانش آموز بسیجی مقطه متوسطه در قالب طرح هجرت، 124 مدرسه را تعمیر و بهسازی کرده‌اند.

    مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: امید می‌رود سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان همراه با رشد و تعالی و موفقیت روزافزون باشد و با کمک و همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادها دیگر شاهد وجود کودک بازمانده در استان نباشیم.

    تاریخچه طایفه شاهوزهی

    خلاصه ای از زندگی نامه مردمان بلوچستان و پیدایش نام بلوچ اسکندر ازپاتالابه طرف اقیانوس هند سرازيرشد حرکت قشون او از جاهایی که به ساحل اقیانوس نزدیک و اکنون موسوم به مکران ما باشد. سپس به بلوچستان رسيدكه در آن زمان در بلوچستان افرادی زندگی می کردند.

    بنام ماد مکرانی که از بوشهر تا کراچی پاکستان سکنی داشتند و دراین زمان رهبر آنها فردی بنام مندشه(مندیشاه) بود و از آنجایی که اسکندر قصد کشور گشایی را در سر می پروراند. و در تمامی فتوحات خود نیز پیروز گشته بود. برای فتح چین باید از این منطقه بلوچستان عبور می کرد. که در زمان رسیدن به این سرزمین با پادشاه آنجا(مندیشاه) دیدار و مورد پذیرایی و مهمان نوازی وی قرار گرفت.

     که در این حین اسکندر از پادشاه درخواست سرباز برای ادامه فتوحاتش نمود. اما شاه از درخواست یا فرمان اسکندر سرپیچی کرده و عنوان نمود که بنده شما و سپاهتان را به بهترین شکل سکنی داده و پذیرایی می نمایم ولی سرباز به خدمت شما نمی گمارم که اسکندر در این مرحله، کاری با شاه نداشت و برای فتح چین روانه شد . که در این نبرد نیز چین را فتح نمود و در راه بازگشت دوباره به مکران رسید.

    که باز به پادشاه عنوان نمود . که تسلیم اسکندر گردد که مجدداً شاه از فرمان اسکندر سرپیچی کرد. ودر این حین اسکندر فرماندهان سپاه را جمع آوری کرد و فرمان کشتار تمامی مردم مکران را صادر نمود. این جنگ بین مردم مکران و اسکندر شش ماه به طول انجامید که در این حین بسیاری از مردم بلوچستان کشته و بعضی

    از راه دریا به کشورهای عربی مهاجرت نمودند. پس از گذشت

    این مدت سربازان اسکندر با همراه داشتن یک پیرمرد اسیربه

    خدمت وي بازگشتند که اسکندر به این پیرمرد مکرانی پیشنهاد

     کرد در مقابل زنده ماندن و صاحب منصب شدن وی را پادشاه

     خطاب کند. او نیز با این پاسخ که شما مردم ما، پادشاه ما و

     سرزمین ما راغارت کرده اید.

     و من هم مثل مابقی به شما تسلیم نخواهم شد و بر صورت اسکندر آب دهان پاشید. که اسکندر او را نیز به شهادت رساند. پس از اتمام تمامی این رویدادها اسکندر بسیار متاسف و متاثر گشته و سه شبانه روز از خیمه گاه خویش بیرون نیامد و در روز چهارم تمامی روشنفکران- وزیران- افسران و … را  جمع نمود و گفت عجب مردمان شجاعی بودند حرف اولین و آخرین مرد یکی بود. حال من می خواهم بر این مردم یک نام رسمی انتخاب کنم به من بگوئید مرکب آنها چیست گفتند: اشتر و بعد به این سرزمین که ساکنند می گویند کویر اسکندر با این تفکر که کویر و اشتر هر دو چهار حرف داشته و باید اسمی باعنوان صفات این مردمان که در چهارحرف گنجانده شود. انتخاب کنید. که در نهایت اسکندر نام بلوچ را با این عنوان که( ب) به معنای بهادر   

    (ل) به معنای لایق و(و) به معنای وفادار و( چ )به معنای چابک که هر کدام از این حروف معنایی بس والا دارند را انتخاب نمود.

              

    زندگینامه شهید حاج صمد شاهوزایی

    حاج صمد شاهوزایی فرزند مرحوم حاج گل محمد فرزند دوم خانواده که از همان کودکی دارای خصلتهای حسنه بود وی در سال 1333 تحصیلات ابتدائی را از روستای محمد آباد شیب آب که حدود4كيلومتر با محل زندگی وی فاصله داشت و در سرما و گرمابه پایان رساند و برای ادامه تحصیل به همراه دیگر برادران خود و بدور از خانواده در زاهدان مشغول به تحصیل شد.

    و پس از اخذ دیپلم مدتی را به شغل شریف معلمی گذراند بعد از آن در استانداری سیستان و بلوچستان مشغول به خدمت شده و مدتی را در چابهار و سپس بعنوان دهدار در منطقه کورین یکی از توابع حومه شهر زاهدان مشغول به خدمت گردید و دشمنان نظام و مردم که وی را مردی مخلص و مورد احترام دولت و مردم می دانستندو تصمیم به شهادت وی گرفتند و او را به شهادت رساندند که روحش شاد و يادش گرامي و راهش پر رهرو باد.

     

    اسامی دیگر شهدای طایفه شاهوزهی

    1-شهید ناصر شاهوزهی فرزند حاج ابراهیم شاهوزهی از افسران بازنشسته و برجسته نیروی انتظامی و ژاندارمری سابق

    2- شهید نورالله شاهوزهی فرزند حاج کریم متولد زابل که در مبارزه با اشرار  و قاچاقچیان به درجه رفیع شهادت نائل گردیده.

    3-شهید مراد خان شاهوزهی فرزند خداداد که در جبهه های نبرد حق علیه باطل در مرزهای غربی کشور به شهادت رسید.

    4-شهيدولي محمدشاهوزهي                  15-شهيدشيرمحمد شاهوزهي

    5-شهيدزمان خان  شاهوزهي                 16-شهيدنورمحمد شاهوزهي

     

    6-شهيدنورا...... شاهوزهي                      17-شهيدحاج صمد شاهوزهي

     

    7-شهيدطارق  شاهوزهي                      18-شهيدوحدت ابراهيم          

                                                        شاهوزهي

    8-شهيدميرك  شاهوزهي                    19-شهيدمحمد شاهوزهي

     

    9-شهيدعبدالكريم  شاهوزهي              20-شهيدابراهيم  شاهوزهي

     

    10-شهيدولي محمد شاهوزهي

     

    11-شهيداسحاق  شاهوزهي

     

    12-شهيدعادل  شاهوزهي

     

    13-شهيدعثمان  شاهوزهي

     

    14-شهيدلطيف  شاهوزهي

    زندانیهای سياسي طایفه شاهوزهی

     در زمان رژیم پهلوی

    1- مولوی گل محمد شاهوزایی                      زندان اصفهان

    2- علی شاهوزائی                         زندان سیستان

    3- دادخدا شاهوزایی                           زندانی( زمان دانشجویی)

     اسامی سفید ریشان و بزرگان طایفه شاهوزهی

    سلسله اول: ( قاجار و قبل آن)

    كدخداذوافقار-نورمحمدخان-زمان خان-مردان خان

    سلسله دوم:(پهلوي اول)

    2-شمس الدين خان-عطامحمد-صمدخان-اميرخان

     

    سلسه سوم:(پهلوي دوم)

    3-بنيادخان-علي خان شاه نظرخان- محمدعلي خان-شاه گل خان-كيچي خان-حاجي عبدالكريم خان-محمدخان-حاجي جان محمدخان

     

    سلسله چهارم:(جمهوري اسلامي ايران)

    4-حاجي ملنگ خان-حاجي صمدخان-حاجي محمدرضاخان- حسين خان-حاجي شريف خان

    قلمروونقاط سرز ميني وپراكندگي سكونتي طايفه

              

    1-پاكستان-افغانستان-تركمنستان-عربستان-دبي-امارات-لنيگراد-مسكو-

    2-زاهدان-خاش- سراوان-نيكشهر-ايرانشهر-دلگان-چابهار-دشتياري-زابل-لوتك-زهك-جزينك-لف-كارخانه برق-هيرمند-شهرك-

    3-قائن-بيرجند-مشهدمقدس-سرخس-كلات حاجي محمد-روستاي شورآب بالاوپايين-كلات خداداد-كلات حاجي مدد-چال زرد-روستاي پته ميراحمد

    4-غرب كرمانشاه-حومه قله شاهو

    5-مازندران-نگين شاه-كلاله-مينودشت-خان ببين-گنبدكاووس-آزادشهر-گلو-روستاي وحدت-فاندور-غزل چاه آقاامام-كويت محله-شركت صحرا-گاليكش-عمال آباد-نيقاق-ايگور-سارلي-اسلام آباد-كريم آباد-علي آباد-سندوزينب آباد-

    6-بم-كرمان-تهران

    7-روستاي خواجه مسك-سولاخ كوي حاج ملك-روستاي صالح محمد-كوي عليم خان-روستاي افغان-حصاروك روستاي شاه گل خان-روستاي قادرآباد-روستاي جمعه خان-روستاي پيرمحمد-روستاي وادو-تنگ ندام روستاي حاج ملنگ-تنگ ندام روستاي حاج محمدحيات-الماسكي-روستاي حاج بويرخان-وادوقطارخنجك-روستاي حاج خالقداد-روستاي ملك داد-حيدرآبادپيرگان-كاشي روستاي مبارك-روستاي حاج محمد-روستاي لالمحمد-وادوحاج محمد-وادوعبدالكريم-وادوبندو-بيدحقداد-آهوآب خدانظر-خان محمدچاه عبدالعزيز-ميرجاوه وكيل آباد-بنت لاشار-پيشين-

    شاهو اول: دارای نه فرزند بوده که دو تن از فرزندان به همراه خودش به دست اسکندر به شهادت رسیدند. و هفت فرزند دیگربه سرداري علم شاه  با خانواده هایی بالغ بر چهل هزار خانواده از قله شاهو واقع در کرمانشاه که محل زندگی آنها بوده مهاجرت و اقوام دیگری هم چون بامری ها و رخشانی ها که اصلیت آنها کرد می باشند با فرزندان شاهو همراه شدند و در زمان حکمرانی ترکان که به مدت 400 سال بطول انجامید این اقوام مهاجرتهایی بسوی دماوند، شیراز و سپس بلوچستان داشتند. تا به سند رسیده اند . رئیس این طایفه فردی جز(میر چاکر) نبوده که هیچ وقت زیر بار ترکان نرفت در زمان پادشاهی نادرشاه افشار، میرچاکر به وی در فتح هندوستان کمک و یاری رساند و سپاهی بالغ بر حدودصدو ده هزار سرباز برای کمک به نادر شاه فرستاد. این مردمان که از کردستان به بلوچستان رسیده بودند رند نامیده می شدند رند به معنای خوش قول و درستکار می باشد. لازم به ذکر است که مقبره شاهوی اول در او رامانات قدیم یا همان کوی شاهو فعلی می باشد و این نام، ازنام قله اي بنام آن بزرگوار که جد طایفه شاهوزایی   ا ست گرفته شده است.

     

    شخصیت های علمی و فرهنگی طایفه

    1- مدد شاهوزایی آذر کیش- نماینده دوره چهارم مجلس شورای اسلامی زاهدان

    2- دادخداشاهوزايي-مديركل تربيت بدني استان س وب

    3- ايرج شاهوزهي-مديركل پايانه هاي استان س وب

    4- حميدحواشي(شاهوزايي)-رئيس سازمان عشايراستان س وب

    5- محمدنورشاهوزايي-مديربانك صادرات

    6-كريم شاهوزهي-رئيس مدرسه غيرانتفاعي استثنايي آموزش وپرورش

    7حاجي جمعه شاهوزايي- رئيس حسابداري مشتركين برق استان س وب

    8- حاجي ابراهيم شاهوزايي-رئيس سابق كارگزيني شهرداري مركز زاهدان

    9- رحيم شاهوزهي-رئيس آتش نشاني بلوارجمهوري

    10- خان محمدشاهوزايي-استاندارعشق آبادتركمنستان درحكومت شوروي سابق

    11- دادخداشاهوزايي-معاون اداره تعاون استان س وب

    12- حميدشاهوزايي-معاون امنيتي استانداري خراسان رضوي

    13- سرداربهادرخان بنگول زي(شاهوزهي)-مديركل آموزش وپرورش ايالت بلوچستان(پاكستان)

    14- رضاقلي شاهوزايي-معاون سابق بانك كشاورزي

    15- نورالدين شاهوزايي-موسس مدارس غيردولتي خيام

    16- عبدالكريم شاهزايي-كارشناس سازمان بهزيستي-فوق ديپلم مكانيك-ليسانس اصلاح وتربيت

    17- امان الله شاهوزهي-مسئول كاريابي واشتغال اداره كارواموراجتماعي

    18- فرهادشاهوزهي-وزارت نفت

    19- اميرشاهوزهي-پالايشگاه شهيدهاشمي نژادسرخس

    20- عيسي شاهوزهي-استاددانشگاه(زبان انگليسي)

     21- سيروس شاهوزايي-استاددانشگاه(دانشگاه سيستان وبلوچستان)

    22- محمودشاهوزايي-كارشناس حقوق ومسئول حقوقي مسكن وشهرسازي استان س وب

    23- حاجي ناصرشاهوزهي-اداره مخابرات

    24- مجيدشاهزهي-اداره برق

    25- عبدالكريم شاهوزايي-دبيرزبان

    26- خانم شاهوزهي-كارمنداداره بيمه ايران- ساكن سرخس

    27- مجيدشه بخش(شاهوزهي)-نائب رئيس رشته ورزشي كريكت

    28- خدانورشاهوزايي-كارشناس آموزش متوسطه ناحيه1

    29- رحمان شاهوزايي-مسئول كارگزيني شهرداری-شهردارسابق سوران

    30- محمد شاهوزایی-كارشناس واحددرآمدشهرداري

    31- حكيم شاوزي-كارمنداداره بيمه ايران

    32- مجيدشاهوزهي-اداره راه آهن

    33- رحيم بخش شاهوزهي-اداره راه آهن

    34-طيبه شاهوزایی- فرهنگي

    35- خدامرادشاهوزايي-فرهنگي

    36- محمدمرادشاهوزايي-فرهنگي

    37- حاجي شريف شاهوزايي-فوق ليسانس زبان وادبيات انگليسي ودبيربازنشسته

    38- مهندس فاطمه شاهوزایی- مهندسي زمين شناسي

    39- سعيدشاهوزايي-مهندس عمران

    40- نادرشاهوزهي-مهندس كشاورزي

    41محسن شاهوزايي-تكنسين اتاق عمل

    42- محمودشاهزايي-دانشجوي پزشكي

    43-عليرضا شه بخش|(شاهوزهي)-دانشجوي كارشناسي علوم سياسي

    44-خانم شاهوزهي-ليسانس حسابداري

    45-احمدشاهوزهي-ليسانس حسابداري

    46-بهروزشاهوزهي-كارداني برق

    47-اسماعيل شاهوزايي-ليسانس تربيت بدني-كارمندآموزش وپرورش-مربي بين المللي

    48-ساراشاهوزهي-فوق ليسانس برق-ساكن هندوستان

    49-محمدرضا شاهوزائی ریس شورای حل اختلاف 39 شهرستان زاهدان

     50-عبدالله شاهوزهی عضو شوراي شهر زاهدان 1392

    60- محسن شاهوزهي  مهندس (استاد)دانشگاه

    پاکستان اجازه ندهد خاک این کشور پناهگاه اشرارشود

    اوسط هاشمی

    به گزارش خبرگزاری شاهو از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی‌اوسط هاشمی در دیدار با سرکنسول پاکستان در زاهدان اظهار کرد: اختفا و اسکان تروریست‌ها در کنار مشکلات سیاسی پاکستان برای این کشور به منزله تهدیدی جدی خواهد بود و ثبات و امنیت پاکستان را تهدید خواهد کرد.

    رئیس شورای تامین سیستان و بلوچستان با اشاره به توافق دو کشور برای تحویل و استرداد مجرمان خواستار اعمال حاکمیت بیشتر پاکستان در مناطق مرزی شد و گفت: پاکستان باید با اقتدار و حضور بیشتر از بروز حوادث در مرزهای دو کشور جلوگیری کند.

    هاشمی با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح روابط اقتصادی، تجاری و مبادلات مرزی میان دو کشور افزود: دو کشور باید برای فعال کردن مبادلات تجاری در دو سوی مرز با یکدیگر همکاری کنند.

    وی بر آمادگی ایران برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در بازارچه‌های مرزی مناطق پیشین و ریمدان تاکید و عنوان کرد: دو دولت توافق کرده‌اند که حجم مبادلات تجاری و اقتصادی خود را به بیش از 5 میلیارد دلار برسانند.

    استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: ایران آمادگی دارد با اصلاح شبکه ریلی و اتصال آن به خط راه آهن پاکستان بخش حمل و نقل ریلی خود را گسترش دهد.

    هاشمی همچنین از اعلام آمادگی ایران برای راه‌اندازی خط حمل و نقل دریایی بین چابهار و بندر گوادر پاکستان خبر داد.

    وی تصریح کرد: در زمینه تامین برق ایالات سند و پنجاب و بلوچستان ایران توانایی و آمادگی دارد تا برق این ایالات را به میزان 1300 کیلووات تامین کند و در صورت اعلام نیاز بیشتر کشور پاکستان نیز استان سیستان و بلوچستان ظرفیت تولید و صادرات انرژی‌های تجدیدپذیر و نو را خواهد داشت.

    قریشی سرکنسول کشور پاکستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی و آرزوی بهبودی و سلامتی برای مقام معظم رهبری سلام ویژه مقامات ایالت بلوچستان پاکستان را به استاندار ابلاغ کرد و گفت: مردم دو کشور روابط عمیق تاریخی و تجاری با هم دارند و این روابط باید توسعه یابد.

    وی خواستار رفع برخی موانع بر سر راه ارتقا سطح روابط اقتصادی دو کشور شد و آمادگی کشورش را برای پیگیری و شناسایی عوامل شرارت و ناامنی در مناطق مرزی اعلام کرد.

    سرکنسول پاکستان در این دیدار دعوتنامه رسمی محمدخان آچکزهی حکمران ایالت بلوچستان را برای دیدار استاندار سیستان و بلوچستان از این ایالت به وی تقدیم کرد.

    شروع دوباره

    باسلام به شماکاربران عزیز وب سایت شاهو کارخود رابایک ادرس دیگرشروع کرد باتشکرمدیریت وب سایت محمدشاهزایی

     

     

     

                                                               وب سایت شاهو

    ارسال خبر">
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند

      برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وب سایت شاهو و آدرس shahoooo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






    آخرین نظرات کاربران
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به وب سایت شاهو امتیاز دهید