تبلیغات در سایت ما

وب سایت شاهو

آخرین مطالب سایت:

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 36
  • کل نظرات : 0
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید دیروز : 62
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 6
  • آي پي امروز : 1
  • آي پي ديروز : 21
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 131
  • بازدید سال :547547573997 390
  • بازدید کلی : 5475475715239
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 52.14.224.197
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    به وبلاگ من خوش آمدید
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی

    کسب رتبه برتر رشته تفسیر قرآن توسط دانشجوی دانشگاه ازاد اسلامی خاش

    دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش نفر اول نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان منطقه ۱۴ دانشگاه ازاد اسلامی شد.http://www.gandompress.ir/wp-content/uploads/2014/09/66.jpg

    در این دوره از مسابقات که  ۲۶۰ نفر دانشجو در رشته های مختلف اعم از نماز و احکام خواهران و برادران ، زندگی پیامبر(ص)، تفسیر ، ترجمه قرآن کریم و … شرکت داشتند , خانم معصومه مقدمی منفرد دانشجوی رشته علوم اقتصادی دانشگاه ازاد اسلامی واحد خاش با ۹۷۵ امتیاز موفق به کسب رتبه برتر رشته تفسیر در نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان منطقه ۱۴ دانشگاه ازاد اسلامی شد.

    IMG_1237

     

     

     

     

     

     

    منبع گندم پرس

    یک نماینده به تعداد نمایندگان استان درمجلس دهم افزوده خواهد شد

    نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه طرح افزایش تعداد نمایندگان به زودی در صحن‌ علنی مجلس بررسی می‌شود ، گفت: بر اساس این طرح تعداد نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۱۰ نفر افزایش می‌یابد.

    به گزارش گندمـــ پرس محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: این طرح در نشست پایانی کمیسیون بررسی نهایی و به تصویب رسید و در هفته‌های بعد از تعطیلات مجلس در صحن علنی مجلس رسیدگی می شود.

    نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در ۲۰ استان کشور حدود ۲۰ نماینده اضافه شده‌اند، افزود: این استان‌ها برای افزایش تعداد نمایندگان خود اصلاحاتی را در ترسیم حوزه‌های انتخابیه انجام می‌دهند.

    وی درباره اسامی استان‌های دارای افزایش تعداد نماینده مجلس ، توضیح داد : بر اساس طرح افزایش تعداد نمایندگان و اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه، استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی، همدان، قزوین، فارس، چهارمحال و بختیاری، البرز، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، مازندران، کرمانشاه، تهران، بوشهر، اصفهان، خوزستان و لرستان مشمول این طرح شده و هر یک از آن‌ها دارای یک نماینده اضافه می‌شوند.

    نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق لایحه اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها، تعداد نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۱۰ نفر افزایش می‌یابد.

     

     

     

     

     

     

     

     

    منبع گندم پرس

    جشنواره انجمن خیرین اندیشه ساز در شهرستان هیرمند

    انجمن خیرین اندیشه ساز که پیشنهادی از اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان به دولت بود ، پس از تایید توسط دولت به اجرا درآمد و در سایر استان های کشور اجرا شده و هم اکنون پس از چنین نوبت برگزاری این جشنواره نوبت به برگزاری این جشنواره در شهرستان مرزی هیرمند رسید .

    این مراسم با حضور جناب آقای زورقی ( معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ) ، امام جمعه اهل تشیع و تسنن ، فرماندهی محترم سپاه ،‌ ریاست محترم آموزش و پرورش هیرمند ، معاونت محترم فرماندار ، علما ، ریش سفیدان ، فرهنگیان و سایر اقشار مردم برگزار گردید .

    زورقی با بیان اینکه : هدف از ایجاد انجمن خیرین اندیشه ساز ریشه کن کردن بی سوادیست افزود : مدرسه و مدرسه سازی همه در خدمت پرورش اندیشه ها هستند پس اندیشه بر مدرسه برتری دارد .

    وی افزود : ما با استفاده از این انجمن علاوه بر خدمات دولت محترم بر خود متکی خواهیم شد و اثرات مثبت آن را نیز شاهد خواهیم بود ، همان گونه که در چابهار به اجرا در آمد .

    58147696704814157100.jpg

    ایشان در پایان با اشاره به این که علت اکثر مردودی ها و ترک تحصیل ها در استان ، مشکلات مالی می باشد از مردم فهیم سیستان خواست تا با کمک های خود هر چند کوچک به یاری دانش آموزان بی بضاعت بشتابند .

     

    شماره حساب بانک ملی ایران

    ۰۱۰۹۹۱۲۷۴۲۰۰۰

    انجمن خیرین اندیشه ساز هیرمند

     

    منبع گندم پرس

    جزئیات زلزله شهرستان خاش

    به نقل از مهر، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳ و هفت دهم ریشتر بامداد امروز شهرستان خاش واقع در ۱۸۰ کیلومتری زاهدان را به لرزه درآورد که خوشبختانه خسارات و یا تلفاتی در بر نداشت.

    مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در این رابطه اظهار داشت: زمین لرزه ای که در ساعات نخستین بامداد امروز در ۴۳ کیلومتری شهرستان خاش به وقوع پیوست خوشبختانه خسارتی در بر نداشت.

    غلامرضا اربابی بیان داشت: این زمین لرزه به بزرگی ۳٫۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت ۲ دقیقه و ۱۹ ثانیه بامداد امروز در فاصله ۴۳ کیلومتری شهرستان خاش در مرکز استان سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست.

    وی اذعان داشت: تاکنون بر اثر وقوع این زمین لرزه که در عمق ۲۷ کیلومتری زمین و در ۳۲۶/ ۲۸ درجه عرض شمالی و ۶۳۷ / ۶۱ طول شرقی به وقوع پیوست گزارشی مبنی بر خسارت دریافت نشده است

    زلزله
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
    منبع گندم پرس

    تجلیل و بدرقه معراج شیخ جهت اعزام به مسابقات آسیایی + گلایه های فریده ظریف دوست کبدی کار عضو تیم ملی

    از کبدی و نام کهن آن برای سیستان این روزها تنها دو نام در عرصه ملی و آسیایی باقی مانده است , پس از آن  که تیم های کبدی سیستان بنا بر عدم حمایت های مادی و معنوی منحل شد , حال تنها سه بازیکن سیستانی هستند که نام کبدی سیستان را در عرصه های ملی و آسیایی فریاد خواهند زد ولاغیر.

    پس از تجلیل و حمایت مسئولین شهر زهک از هادی اشترک بازیکن تیم ملی کبدی کشورمان , نوبت به معراج شیخ بازیکن باسابقه تیم ملی کبدی آقایان و فریده ظریف دوست بازیکن تیم ملی بانوان کبدی کشور رسید تا مورد تجلیل و حمایت مسئولین شهرستان زابل قرار گیرند.

    20140911_112342

    ابتدا و شروع کار از سوی حجت السلام کیخا امام جمعه معزز زابل که نشان داده است درحمایت از نخبگان سیستانی برنامه ای مدون دارد , زده شد , وی در دیدار با معراج شیخ اظهار امیدواری نمود در برگشت از بازیهای آسیایی که ان شاالله با موفقیت تیم ملی کبدی همراه باشد مراسم تجلیل از این ورزشکاران بصورت باشکوه برگزار شود. همچنین حجت السلام کیخا طی تماسی با رئیس اداره ورزش و جوانان زابل داشتند و تاکید کردند که این مساله باید مورد توجه قرار گیرد و این ورزشکاران حمایت شوند.

    پس از آن شورای ورزش زابل که به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان زابل به همین منظور تشکیل شده بود , تشکیل و تصمیم برآن شد که روز شنبه صبح معراج شیخ از محل فرمانداری زابل بدرقه شود.

    عدم حضور اکثر هیات های ورزشی و دیگر اعضای شورای ورزش دراین جلسه از نکات تاسف برانگیز این جلسه بود.

    20140911_120747

    در نهایت صبح روز شنبه با حضور جمعی از مسئولین شهر زابل و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زابل مراسم بدرقه این ورزشکار انجام پذیرفت. دراین مراسم فریده ظریف دوست بعلت شرکت در تمرینات تیم ملی , حضور نداشت.

    لازم بذکر است مبلغ ۵ میلیون تومان از سوی فرمانداری شهرستان زابل , اداره کل ورزش و جوانان , اداره ورزش و جوانان زابل و دو تن از پیشکسوتان ورزش زابل (ناصر شهرکی و جلیل قاسمی) به وی اهداء شد.

    IMG-20140913-WA0002

    بنا براین گزارش فریده ظریف دوست کبدی کار عضو تیم ملی کبدی بانوان کشور عازم مسابقات آسیایی کره جنوبی طی تماس با گندمــ پرس گلایه های را مطرح نمود و مقرر شد در بازگشت از مسابقات آسیایی مصاحبه ای دراین خصوص با گندمــ پرس انجام دهد.

    IMG_1210_1منبع گندم پرس

    عربستان، یک ایرانی را گردن زد

    عربستان سعودی یک تبعه ایران را که به اتهام قاچاق مواد مخدر دستگیر شده بود، به اعدام محکوم کرد و این حکم با گردن زدن وی با استفاده از شمشیر به اجرا درآمد.

    به گزارش بی بی سی ، وزارت کشور عربستان، ایرانی اعدام شده را “رضا عباس فاضل ادریساوی” معرفی کرد و از اجرای حکم اعدام او در منطقه شرقی عربستان خبر داد.

    بر اساس اطلاعیه وزارت کشور عربستان، متهم “حجم زیادی حشیش” از طریق دریا قاچاق کرده بود. جزییات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است.

    به گفته دولت عربستان، سه تبعه سوریه نیز به جرم قاچاق مواد مخدر همراه با ادریساوی اعدام شده اند.

    بر اساس این گزارش، عربستان سعودی طی یک ماه اخیر 30 نفر از شهروندان کشورهای مختلف را با اتهامات گوناگون اعدام کرده است.منبع سیستان پرس

    توجه به راه و رفتار شهدا و احترام به مقام شامخ آنها وظیفه همگانی است

    علی اوسط هاشمی صبح امروز«یکشنبه» در مراسم غبار روبی مزارشهدا که بمناسبت آغاز هفته دولت با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار کرد: راهی که شهدا با تمام وجود خود را وقف آن نمودند باید با به نحو احسن از آن پاسداری کنیم.

     

     

    وی با اشاره به نقش شهدا بر روح و روان انسانها، افزود: اقتدار کشور ما به خاطر استقامت و وجود روح شهادت در بین مردم است و خداوند هم پاداش استقامت را حیات طیبه ابدی قرار داده است.

     

     

     

    نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: خدمات و راه این شهیدان همواره زنده باقی خواهد ماند زیراکه مسیر آنها در راه خدا و تبعیت از ولایت بود.

     

     

     

    وی ادامه داد: این نظام ارزان بدست نیامده است از این رو توجه به راه و رفتار شهدا و احترام به مقام شامخ آنها وظیفه همگانی است.

     

     

     

    هاشمی از سخن معروف شهدا شمع محفل بشریت هستند یاد کرد و گفت: این شمع باید همیشه روشنی بخش باشد، همانگونه ای که شهدا وجود خویش را وقف نظام کردند ما نیز باید ادامه دهنده راه آنها باشیم.

     

     

     

    به گزارش ایسنا،استاندار سیستان و بلوچستان بر معطوف کردن توجه نسل نوجوان و جوان به جایگاه شهدا تاکید کرد و افزود: عشق و آهنگی که شهدا با اتحاد و همدلی در کنار یکدیگر در جبهه‌های نبرد داشتند باید به نسل جوان و نوجوان جامعه انتقال یابد.

     

     

    در این مراسم، حاضران، مزارهای شهدا را عطرافشانی و گلباران و با آرمان ‌ای والای آنان تجدید میثاق کردند.منبع سیستان پرس

    اجرای طرح جمع آوری معتادان و متکدیان در زابل با حضور مهندس ناظری فرماندار ویژه زابل

    روز چهارشنبه  بااجرای طرحی تعدادی از   معتادان و متکدیان در زابل جمع آوری شدند این طرح که باحضور مهندس ناظری فرماندار ویژه زابل و معاون بهزیستی از بعضی از محلهای تجمع معتادان بازدید کردند IMG-20140910-WA0011

     

    IMG-20140910-WA0012

    IMG-20140910-WA0010

    IMG-20140910-WA0013

    دکتر حلیمه عالی در جمع اهالی شهرک کهک عنوان کرد۶۰۰۰ تن قیر رایگان برای آسفالت وروکش جاده ها ی روستای

    عصر روز دوشنبه سرکار خانم دکتر عالی به همراه رخشانی نسب فرماندار واعضای شورای اداری شهرستان زهک با جمع کثیری از اهالی این شهرک در یکی از مساجد دیدار داشتند در این نشست ابتدا یکی از اهالی ضمن خبر مقدم به سرکار خانم دکتر عالی و هیات همراه  به بیان مشکلات پرداخت و ادامه رخشانی نسب فرماندار شهرستان زهک  ضمن پاسخ به مشکلات مطرح شده از ناحیه مردم از حضور نماینده محترم مردم سیستان تشکر وقدردانی کرد

    سپس  دکتر عالی در سخنانی از حضور پرشور مردم در این جلسه تشکر کرد و عنوان نموده شما مشکلات موجود در منطقه رااعلام  نمایید تا ما صدای رسای شما در صحن مجلس شورای اسلامی باشیم و در ادامه سخنان خود افزود که با به اینکه با تلاش بنده ۶۰۰۰تن قیر رایگان از وزارت نفت  برای آسفالت راهها تهیه شده است بزودی کار آسفالت وروکش جاده روستایی شروع می شود و از مسئولین را ه شهرسازی خواست باتوجه به حل مشکل قیر سریعا کار بازسازی را شروع کنندDSC_0274

    DSC_0271DSC_0308

    ارتباط باماوارسال مطلب

    ارتباط باما

     

    ایمیل:shah_ooo@yahoo.com

     

    تلفن:09159423723                   

                          فقط ازطریق اس ام اس یاهو واتس اپ لاین وی چت تانگودرارتباط باشید باتشکرمحمدشاهزایی مدیروب سایت

     

    برای ارسال مطلب بایددرسایت عضوباشید

    وب سایت شاهو:مهندس  عالی برادرخانم دکتر عالی نماینده سیستان درمجلس شورای اسلامی ,  که مدتی قبل بعنوان رئیس اداره راه و شهرسازی زهک منصوب شده بود , طی حکمی از سوی مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان با حفظ سمت بعنوان سرپرست اداره راه و شهرسازی زابل منصوب شد.

    درنگاه اول بنظر می رسد که در اداره راه و شهرسازی زابل هیچ کارشناسی نبوده که بتواند برای مدتی سرپرستی و ریاست این اداره را برعهده گیرد که مدیرکل محترم و جدید اداره راه و شهرسازی مجبور شده است رئیس اداره زهک را با حفظ سمت به سرپرستی اداره زابل نیز برگزیند , اما اگر قدمی در اداره راه و شهرسازی زابل زده باشید , در هر اتاق حداقل یک کارشناس خبره مشغول خدمت رسانی به مردم است.

    نام‌نویسی بیش از ۱۰۰۰ کودک فاقد شناسنامه برای ادامه تحصیل در سیستان و بلوچستان

    به گزارش وب سایت شاهو از زاهدان، علیرضا نخعی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور استاندار، اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان از نظر ساماندهی و آماده‌سازی مدارس برای سال تحصیلی جاری اقدامات مناسبی انجام داده به طوری که، 98 درصد از دانش‌آموزان در مدارس استان ثبت‌نام کرده‌اند و از این لحاظ رتبه نخست را در سطح کشور دارا هستیم.

    وی با بیان این‌که با برنامه‌ریزی‌های مناسب و شناسایی افراد بازمانده از تحصیل نباید افراد بی‌سواد در استان داشته باشیم، افزود: در این راستا بیش از 1000 کودک فاقد شناسنامه در مدارس سطح استان به منظور ادامه تحصیل نام‌نویسی شده‌اند.

    مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین به منظور بررسی شاخص‌های بهداشتی و سلامتی دانش‌آموزان، تعداد 70 هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت شرکت کرده که این طرح در حال اتمام است.

    نخعی به ساماندهی نیروی انسانی و اجرای طرح نقل و انتقالات فرهنگیان اشاره کرد و گفت: طرح نقل و انتقالات و ساماندهی نیروهای انسانی انجام شده و هیچ نیروی مازادی در این زمینه در استان نداریم.

    وی با اشاره به امکانات و تجهیزات آموزشی مدارس استان، خاطرنشان کرد: توزیع تجهیزات و امکانات به مدارس سطح استان در قالب 110 قلم و در چهار مرحله صورت پذیرفته که تعداد 4 هزار دانش آموز بسیجی مقطه متوسطه در قالب طرح هجرت، 124 مدرسه را تعمیر و بهسازی کرده‌اند.

    مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: امید می‌رود سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان همراه با رشد و تعالی و موفقیت روزافزون باشد و با کمک و همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادها دیگر شاهد وجود کودک بازمانده در استان نباشیم.

    تاریخچه طایفه شاهوزهی

    خلاصه ای از زندگی نامه مردمان بلوچستان و پیدایش نام بلوچ اسکندر ازپاتالابه طرف اقیانوس هند سرازيرشد حرکت قشون او از جاهایی که به ساحل اقیانوس نزدیک و اکنون موسوم به مکران ما باشد. سپس به بلوچستان رسيدكه در آن زمان در بلوچستان افرادی زندگی می کردند.

    بنام ماد مکرانی که از بوشهر تا کراچی پاکستان سکنی داشتند و دراین زمان رهبر آنها فردی بنام مندشه(مندیشاه) بود و از آنجایی که اسکندر قصد کشور گشایی را در سر می پروراند. و در تمامی فتوحات خود نیز پیروز گشته بود. برای فتح چین باید از این منطقه بلوچستان عبور می کرد. که در زمان رسیدن به این سرزمین با پادشاه آنجا(مندیشاه) دیدار و مورد پذیرایی و مهمان نوازی وی قرار گرفت.

     که در این حین اسکندر از پادشاه درخواست سرباز برای ادامه فتوحاتش نمود. اما شاه از درخواست یا فرمان اسکندر سرپیچی کرده و عنوان نمود که بنده شما و سپاهتان را به بهترین شکل سکنی داده و پذیرایی می نمایم ولی سرباز به خدمت شما نمی گمارم که اسکندر در این مرحله، کاری با شاه نداشت و برای فتح چین روانه شد . که در این نبرد نیز چین را فتح نمود و در راه بازگشت دوباره به مکران رسید.

    که باز به پادشاه عنوان نمود . که تسلیم اسکندر گردد که مجدداً شاه از فرمان اسکندر سرپیچی کرد. ودر این حین اسکندر فرماندهان سپاه را جمع آوری کرد و فرمان کشتار تمامی مردم مکران را صادر نمود. این جنگ بین مردم مکران و اسکندر شش ماه به طول انجامید که در این حین بسیاری از مردم بلوچستان کشته و بعضی

    از راه دریا به کشورهای عربی مهاجرت نمودند. پس از گذشت

    این مدت سربازان اسکندر با همراه داشتن یک پیرمرد اسیربه

    خدمت وي بازگشتند که اسکندر به این پیرمرد مکرانی پیشنهاد

     کرد در مقابل زنده ماندن و صاحب منصب شدن وی را پادشاه

     خطاب کند. او نیز با این پاسخ که شما مردم ما، پادشاه ما و

     سرزمین ما راغارت کرده اید.

     و من هم مثل مابقی به شما تسلیم نخواهم شد و بر صورت اسکندر آب دهان پاشید. که اسکندر او را نیز به شهادت رساند. پس از اتمام تمامی این رویدادها اسکندر بسیار متاسف و متاثر گشته و سه شبانه روز از خیمه گاه خویش بیرون نیامد و در روز چهارم تمامی روشنفکران- وزیران- افسران و … را  جمع نمود و گفت عجب مردمان شجاعی بودند حرف اولین و آخرین مرد یکی بود. حال من می خواهم بر این مردم یک نام رسمی انتخاب کنم به من بگوئید مرکب آنها چیست گفتند: اشتر و بعد به این سرزمین که ساکنند می گویند کویر اسکندر با این تفکر که کویر و اشتر هر دو چهار حرف داشته و باید اسمی باعنوان صفات این مردمان که در چهارحرف گنجانده شود. انتخاب کنید. که در نهایت اسکندر نام بلوچ را با این عنوان که( ب) به معنای بهادر   

    (ل) به معنای لایق و(و) به معنای وفادار و( چ )به معنای چابک که هر کدام از این حروف معنایی بس والا دارند را انتخاب نمود.

              

    زندگینامه شهید حاج صمد شاهوزایی

    حاج صمد شاهوزایی فرزند مرحوم حاج گل محمد فرزند دوم خانواده که از همان کودکی دارای خصلتهای حسنه بود وی در سال 1333 تحصیلات ابتدائی را از روستای محمد آباد شیب آب که حدود4كيلومتر با محل زندگی وی فاصله داشت و در سرما و گرمابه پایان رساند و برای ادامه تحصیل به همراه دیگر برادران خود و بدور از خانواده در زاهدان مشغول به تحصیل شد.

    و پس از اخذ دیپلم مدتی را به شغل شریف معلمی گذراند بعد از آن در استانداری سیستان و بلوچستان مشغول به خدمت شده و مدتی را در چابهار و سپس بعنوان دهدار در منطقه کورین یکی از توابع حومه شهر زاهدان مشغول به خدمت گردید و دشمنان نظام و مردم که وی را مردی مخلص و مورد احترام دولت و مردم می دانستندو تصمیم به شهادت وی گرفتند و او را به شهادت رساندند که روحش شاد و يادش گرامي و راهش پر رهرو باد.

     

    اسامی دیگر شهدای طایفه شاهوزهی

    1-شهید ناصر شاهوزهی فرزند حاج ابراهیم شاهوزهی از افسران بازنشسته و برجسته نیروی انتظامی و ژاندارمری سابق

    2- شهید نورالله شاهوزهی فرزند حاج کریم متولد زابل که در مبارزه با اشرار  و قاچاقچیان به درجه رفیع شهادت نائل گردیده.

    3-شهید مراد خان شاهوزهی فرزند خداداد که در جبهه های نبرد حق علیه باطل در مرزهای غربی کشور به شهادت رسید.

    4-شهيدولي محمدشاهوزهي                  15-شهيدشيرمحمد شاهوزهي

    5-شهيدزمان خان  شاهوزهي                 16-شهيدنورمحمد شاهوزهي

     

    6-شهيدنورا...... شاهوزهي                      17-شهيدحاج صمد شاهوزهي

     

    7-شهيدطارق  شاهوزهي                      18-شهيدوحدت ابراهيم          

                                                        شاهوزهي

    8-شهيدميرك  شاهوزهي                    19-شهيدمحمد شاهوزهي

     

    9-شهيدعبدالكريم  شاهوزهي              20-شهيدابراهيم  شاهوزهي

     

    10-شهيدولي محمد شاهوزهي

     

    11-شهيداسحاق  شاهوزهي

     

    12-شهيدعادل  شاهوزهي

     

    13-شهيدعثمان  شاهوزهي

     

    14-شهيدلطيف  شاهوزهي

    زندانیهای سياسي طایفه شاهوزهی

     در زمان رژیم پهلوی

    1- مولوی گل محمد شاهوزایی                      زندان اصفهان

    2- علی شاهوزائی                         زندان سیستان

    3- دادخدا شاهوزایی                           زندانی( زمان دانشجویی)

     اسامی سفید ریشان و بزرگان طایفه شاهوزهی

    سلسله اول: ( قاجار و قبل آن)

    كدخداذوافقار-نورمحمدخان-زمان خان-مردان خان

    سلسله دوم:(پهلوي اول)

    2-شمس الدين خان-عطامحمد-صمدخان-اميرخان

     

    سلسه سوم:(پهلوي دوم)

    3-بنيادخان-علي خان شاه نظرخان- محمدعلي خان-شاه گل خان-كيچي خان-حاجي عبدالكريم خان-محمدخان-حاجي جان محمدخان

     

    سلسله چهارم:(جمهوري اسلامي ايران)

    4-حاجي ملنگ خان-حاجي صمدخان-حاجي محمدرضاخان- حسين خان-حاجي شريف خان

    قلمروونقاط سرز ميني وپراكندگي سكونتي طايفه

              

    1-پاكستان-افغانستان-تركمنستان-عربستان-دبي-امارات-لنيگراد-مسكو-

    2-زاهدان-خاش- سراوان-نيكشهر-ايرانشهر-دلگان-چابهار-دشتياري-زابل-لوتك-زهك-جزينك-لف-كارخانه برق-هيرمند-شهرك-

    3-قائن-بيرجند-مشهدمقدس-سرخس-كلات حاجي محمد-روستاي شورآب بالاوپايين-كلات خداداد-كلات حاجي مدد-چال زرد-روستاي پته ميراحمد

    4-غرب كرمانشاه-حومه قله شاهو

    5-مازندران-نگين شاه-كلاله-مينودشت-خان ببين-گنبدكاووس-آزادشهر-گلو-روستاي وحدت-فاندور-غزل چاه آقاامام-كويت محله-شركت صحرا-گاليكش-عمال آباد-نيقاق-ايگور-سارلي-اسلام آباد-كريم آباد-علي آباد-سندوزينب آباد-

    6-بم-كرمان-تهران

    7-روستاي خواجه مسك-سولاخ كوي حاج ملك-روستاي صالح محمد-كوي عليم خان-روستاي افغان-حصاروك روستاي شاه گل خان-روستاي قادرآباد-روستاي جمعه خان-روستاي پيرمحمد-روستاي وادو-تنگ ندام روستاي حاج ملنگ-تنگ ندام روستاي حاج محمدحيات-الماسكي-روستاي حاج بويرخان-وادوقطارخنجك-روستاي حاج خالقداد-روستاي ملك داد-حيدرآبادپيرگان-كاشي روستاي مبارك-روستاي حاج محمد-روستاي لالمحمد-وادوحاج محمد-وادوعبدالكريم-وادوبندو-بيدحقداد-آهوآب خدانظر-خان محمدچاه عبدالعزيز-ميرجاوه وكيل آباد-بنت لاشار-پيشين-

    شاهو اول: دارای نه فرزند بوده که دو تن از فرزندان به همراه خودش به دست اسکندر به شهادت رسیدند. و هفت فرزند دیگربه سرداري علم شاه  با خانواده هایی بالغ بر چهل هزار خانواده از قله شاهو واقع در کرمانشاه که محل زندگی آنها بوده مهاجرت و اقوام دیگری هم چون بامری ها و رخشانی ها که اصلیت آنها کرد می باشند با فرزندان شاهو همراه شدند و در زمان حکمرانی ترکان که به مدت 400 سال بطول انجامید این اقوام مهاجرتهایی بسوی دماوند، شیراز و سپس بلوچستان داشتند. تا به سند رسیده اند . رئیس این طایفه فردی جز(میر چاکر) نبوده که هیچ وقت زیر بار ترکان نرفت در زمان پادشاهی نادرشاه افشار، میرچاکر به وی در فتح هندوستان کمک و یاری رساند و سپاهی بالغ بر حدودصدو ده هزار سرباز برای کمک به نادر شاه فرستاد. این مردمان که از کردستان به بلوچستان رسیده بودند رند نامیده می شدند رند به معنای خوش قول و درستکار می باشد. لازم به ذکر است که مقبره شاهوی اول در او رامانات قدیم یا همان کوی شاهو فعلی می باشد و این نام، ازنام قله اي بنام آن بزرگوار که جد طایفه شاهوزایی   ا ست گرفته شده است.

     

    شخصیت های علمی و فرهنگی طایفه

    1- مدد شاهوزایی آذر کیش- نماینده دوره چهارم مجلس شورای اسلامی زاهدان

    2- دادخداشاهوزايي-مديركل تربيت بدني استان س وب

    3- ايرج شاهوزهي-مديركل پايانه هاي استان س وب

    4- حميدحواشي(شاهوزايي)-رئيس سازمان عشايراستان س وب

    5- محمدنورشاهوزايي-مديربانك صادرات

    6-كريم شاهوزهي-رئيس مدرسه غيرانتفاعي استثنايي آموزش وپرورش

    7حاجي جمعه شاهوزايي- رئيس حسابداري مشتركين برق استان س وب

    8- حاجي ابراهيم شاهوزايي-رئيس سابق كارگزيني شهرداري مركز زاهدان

    9- رحيم شاهوزهي-رئيس آتش نشاني بلوارجمهوري

    10- خان محمدشاهوزايي-استاندارعشق آبادتركمنستان درحكومت شوروي سابق

    11- دادخداشاهوزايي-معاون اداره تعاون استان س وب

    12- حميدشاهوزايي-معاون امنيتي استانداري خراسان رضوي

    13- سرداربهادرخان بنگول زي(شاهوزهي)-مديركل آموزش وپرورش ايالت بلوچستان(پاكستان)

    14- رضاقلي شاهوزايي-معاون سابق بانك كشاورزي

    15- نورالدين شاهوزايي-موسس مدارس غيردولتي خيام

    16- عبدالكريم شاهزايي-كارشناس سازمان بهزيستي-فوق ديپلم مكانيك-ليسانس اصلاح وتربيت

    17- امان الله شاهوزهي-مسئول كاريابي واشتغال اداره كارواموراجتماعي

    18- فرهادشاهوزهي-وزارت نفت

    19- اميرشاهوزهي-پالايشگاه شهيدهاشمي نژادسرخس

    20- عيسي شاهوزهي-استاددانشگاه(زبان انگليسي)

     21- سيروس شاهوزايي-استاددانشگاه(دانشگاه سيستان وبلوچستان)

    22- محمودشاهوزايي-كارشناس حقوق ومسئول حقوقي مسكن وشهرسازي استان س وب

    23- حاجي ناصرشاهوزهي-اداره مخابرات

    24- مجيدشاهزهي-اداره برق

    25- عبدالكريم شاهوزايي-دبيرزبان

    26- خانم شاهوزهي-كارمنداداره بيمه ايران- ساكن سرخس

    27- مجيدشه بخش(شاهوزهي)-نائب رئيس رشته ورزشي كريكت

    28- خدانورشاهوزايي-كارشناس آموزش متوسطه ناحيه1

    29- رحمان شاهوزايي-مسئول كارگزيني شهرداری-شهردارسابق سوران

    30- محمد شاهوزایی-كارشناس واحددرآمدشهرداري

    31- حكيم شاوزي-كارمنداداره بيمه ايران

    32- مجيدشاهوزهي-اداره راه آهن

    33- رحيم بخش شاهوزهي-اداره راه آهن

    34-طيبه شاهوزایی- فرهنگي

    35- خدامرادشاهوزايي-فرهنگي

    36- محمدمرادشاهوزايي-فرهنگي

    37- حاجي شريف شاهوزايي-فوق ليسانس زبان وادبيات انگليسي ودبيربازنشسته

    38- مهندس فاطمه شاهوزایی- مهندسي زمين شناسي

    39- سعيدشاهوزايي-مهندس عمران

    40- نادرشاهوزهي-مهندس كشاورزي

    41محسن شاهوزايي-تكنسين اتاق عمل

    42- محمودشاهزايي-دانشجوي پزشكي

    43-عليرضا شه بخش|(شاهوزهي)-دانشجوي كارشناسي علوم سياسي

    44-خانم شاهوزهي-ليسانس حسابداري

    45-احمدشاهوزهي-ليسانس حسابداري

    46-بهروزشاهوزهي-كارداني برق

    47-اسماعيل شاهوزايي-ليسانس تربيت بدني-كارمندآموزش وپرورش-مربي بين المللي

    48-ساراشاهوزهي-فوق ليسانس برق-ساكن هندوستان

    49-محمدرضا شاهوزائی ریس شورای حل اختلاف 39 شهرستان زاهدان

     50-عبدالله شاهوزهی عضو شوراي شهر زاهدان 1392

    60- محسن شاهوزهي  مهندس (استاد)دانشگاه

    پاکستان اجازه ندهد خاک این کشور پناهگاه اشرارشود

    اوسط هاشمی

    به گزارش خبرگزاری شاهو از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی‌اوسط هاشمی در دیدار با سرکنسول پاکستان در زاهدان اظهار کرد: اختفا و اسکان تروریست‌ها در کنار مشکلات سیاسی پاکستان برای این کشور به منزله تهدیدی جدی خواهد بود و ثبات و امنیت پاکستان را تهدید خواهد کرد.

    رئیس شورای تامین سیستان و بلوچستان با اشاره به توافق دو کشور برای تحویل و استرداد مجرمان خواستار اعمال حاکمیت بیشتر پاکستان در مناطق مرزی شد و گفت: پاکستان باید با اقتدار و حضور بیشتر از بروز حوادث در مرزهای دو کشور جلوگیری کند.

    هاشمی با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح روابط اقتصادی، تجاری و مبادلات مرزی میان دو کشور افزود: دو کشور باید برای فعال کردن مبادلات تجاری در دو سوی مرز با یکدیگر همکاری کنند.

    وی بر آمادگی ایران برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در بازارچه‌های مرزی مناطق پیشین و ریمدان تاکید و عنوان کرد: دو دولت توافق کرده‌اند که حجم مبادلات تجاری و اقتصادی خود را به بیش از 5 میلیارد دلار برسانند.

    استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: ایران آمادگی دارد با اصلاح شبکه ریلی و اتصال آن به خط راه آهن پاکستان بخش حمل و نقل ریلی خود را گسترش دهد.

    هاشمی همچنین از اعلام آمادگی ایران برای راه‌اندازی خط حمل و نقل دریایی بین چابهار و بندر گوادر پاکستان خبر داد.

    وی تصریح کرد: در زمینه تامین برق ایالات سند و پنجاب و بلوچستان ایران توانایی و آمادگی دارد تا برق این ایالات را به میزان 1300 کیلووات تامین کند و در صورت اعلام نیاز بیشتر کشور پاکستان نیز استان سیستان و بلوچستان ظرفیت تولید و صادرات انرژی‌های تجدیدپذیر و نو را خواهد داشت.

    قریشی سرکنسول کشور پاکستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی و آرزوی بهبودی و سلامتی برای مقام معظم رهبری سلام ویژه مقامات ایالت بلوچستان پاکستان را به استاندار ابلاغ کرد و گفت: مردم دو کشور روابط عمیق تاریخی و تجاری با هم دارند و این روابط باید توسعه یابد.

    وی خواستار رفع برخی موانع بر سر راه ارتقا سطح روابط اقتصادی دو کشور شد و آمادگی کشورش را برای پیگیری و شناسایی عوامل شرارت و ناامنی در مناطق مرزی اعلام کرد.

    سرکنسول پاکستان در این دیدار دعوتنامه رسمی محمدخان آچکزهی حکمران ایالت بلوچستان را برای دیدار استاندار سیستان و بلوچستان از این ایالت به وی تقدیم کرد.

    شروع دوباره

    باسلام به شماکاربران عزیز وب سایت شاهو کارخود رابایک ادرس دیگرشروع کرد باتشکرمدیریت وب سایت محمدشاهزایی

     

     

     

                                                               وب سایت شاهو

    ارسال خبر">
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند

      برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وب سایت شاهو و آدرس shahoooo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






    آخرین نظرات کاربران
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به وب سایت شاهو امتیاز دهید